*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

سيد فرهنگ هاشمي كرويي

 

 دانشجوي فوق ليسانس مهندسي شيلات در دانشگاه آزاد اسلامي قائمشهر(1392)

 

 

 

 

سيد فرهنگ هاشمي كرويي فرزند مسعود (حاج اكبر) و نوه حاج مرتضي، متولد سال 1358 از شهرستان بابل


 

ايشان دوره ابتدايي را در مدرسه شهيد باهنر بابل در سال 1369 به پايان مي برد و  در سال 1371  دوره تحصيلي راهنمايي را در مدرسه علامه طباطبايي بابل پشت سر مي گذارد.

 

سيد فرهنگ هاشمي براي ادامه تحصيل در مقطع دبيرستان، رشته علوم تجربي را بر مي گزيند و در دبيرستان ملاصدراي بابل ثبت نام مي كند و سپس دوره پيش دانشگاهي را در مدرسه دكتر حسابي بابل سپري مي كند و ديپلم اين رشته را در سال 1374 دريافت مي كند.

 

ايشان در راستاي ادامه تحصيل، در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قايمشهر در رشته كارداني شيلات پذيرفته مي شود و پس از اخذ گواهي نامه كارداني در سال 1385 در مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد سالامي واحد سوادكوه در رشته مهندسي شيلات ادامه تحصيل مي دهد.

 

مهندس سيد فرهنگ هاشمي، به دعوت سازمان نظام مهندسي استان، در بابلسر و زير نظر شيلات استان در شركت هاي تعاوني پره، به عنوان مهندس ناظر صيد و پره، مشغول فعاليت مي شود.

 

ايشان در ادامه با توجه به علاقه، تخصص و توانمندي خود در سال 1387 اقدام به درخواست مجوز، موافقت اصولي و پروانه تاسيس براي احداث پرورش ماهيان سرد آبي  در  روستاي بالا كروكلا مي كند.

 

مهندس هاشمي پس از دريافت مجوز در سال 1390 وام احداث پرورش ماهي را از دولت دريافت و شروع به احداث استخر پرورش ماهي سردابي در روستايش بالاكروكلا مي كند.

 

 

 

 

سيد فرهنگ هاشمي  اولين حوضچه اش را در آذرماه 1392 افتتاح مي كند و با ريختن بچه ماهي، پس از سه ماه با پرورش ماهيان سرد آبي مثل قزل آلا، در هفته اول اسفند ماه 1392، به برداشت زحماتش مي پردازد و صيدش را با موفقت به سرانجام مي رساند.

 

حوضچه اول را به عنوان اولين تجربه اش، با مقدار كم و با احتياط،  بدون تلفات پشت سر مي گذارد و  توانست صيد خوبي داشته باشد. ايشان در حال حاضر(اسفند 1392) سه استخر ديگررا افتتاح نمود و با پر نمودن بچه ماهي ها، بسيار اميدوار است صيد خوبي را طي ماه ها و سال هاي آينده داشته باشد.

 

خانم هدي طبري همسر آقاي سيد فرهنگ هاشمي، كه خود تحصيلات دانشگاهي در مقطع كارشناسي مديريت بازرگاني را داراست، پا به پاي همسرش در نظارت و غذا دهي ماهيان، بسيار پرتلاش ظاهر شده است و يكي از عوامل موفقيت همسرش است.

 

مهندس سيد فرهنگ هاشمي كه نه دارويي به ماهيان مي خوراند و نه از غذاي ناسالم و بي كيفيت جهت پرورش ماهي استفاده مي كند، ماهي مريض و بيمار را هيچگاه به بازار عرضه نمي كند و اولين ماهي را قبل از صيد كامل و عرضه به بازار، خوانواده اش پخت و مصرف مي كنند و حتي به تنها دخترش يعني هستي كوچولو، مي خوراند و بر اين باور، سعي در پرورش ماهي سالم دارد. 

 

 

ايشان كه موانع و مشكلات فراواني را پشت سر گذاشته است، بويژه تورّم و عدم ثبات اقتصادي، وامي مي گيرد تا ساختمان بنا شود و تجهيزات آماده گردد و تست انجام شود و تا زمان بهره برداري هزينه ها دو برابر مي شود و تمامي برنامه ريزي هايت در حل معادلات به هم مي خورد. اما او اعتقاد دارد كه بايد هوشيار بود و بسيار با احتياط عمل كرد و به اندازه توان قدم برداشت.

 

 


 

 

 

براي توسعه برنامه هاي زيادي دارد اما بسيار نگران است و در عين حال اميدوار كه با حمايت به موقع مسئولين بتواند در طرح توسعه آن بكوشد و باعث اشتغال زايي بيشتر ي در روستا گردد.

 

مهندس سيد فرهنگ هاشمي در سال 1391 براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قايمشهر در رشته مهندسي شيلات پذيرفته مي شود و در حال حاضر به تحقيق در ارائه پايان نامه مشغول است.

 

 

 

 

 

 

                         

 مرحوم حاج کربلایی سید مرتضی هاشمی کرویی و همسرش مرحومه حاجیه خانم خدیجه صادقي شش پلی (پدربزرگ و مادربزرگ مهندس فرهنگ)

 

 


 حاج سید مسعود (اکبر) هاشمی کرویی (پدر مهندس فرهنگ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20