*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

قابل توجه باغداران روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

با توجه به اينكه تعدادي از اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا و به ويژه كشاورزان روستاي بالاكروكلا، باغدار مي باشند اطلاعيه اي از سوي اداره جهاد كشاورزي شهرستان بابل منتشر شده است كه به آگاهي شما اهالي محترم و به ويژه باغداران گرامي مي رسد:

 

 مبارزه ي زمستانه با آفات و بيماري هاي مركبات

 

 

 

 

1_ در باغاتي كه علائمي از خسارت سرمازدگي مشاده نمي گردد مبارزه زمستانه از تاريخ 5  اسفندماه  تا  25 اسفندماه  تعيين و اعلام گرديد.

 

2_ با عنايت به تغييرات دمايي و خسارت هاي ايجاد شده ناشي از سرما تاكيد مي گردد هرگونه عمليات زراعي و باغي زير نظر كارشناسان حفظ نباتات، باغباني، تغذيه و ... تا عادي شدن شرايط دمايي و شروع رشد درختان، به تعويق افتد.

 

3_ در صورت آلودگي باغات به كنه قرمز مركبات، بويژه در باغات جوان، استفاده از كنه كُش هايي كه روي مرحله تخم آفت بيشترين تاثير را دارند(آپولو، انويدور، نيسورون و ...) همراه با روغن امولسيون شونده، توصيه مي گردد.

 

4_ با توجه به خسارت ناشي از سرما و يخبندان و احتمال بروز طغيان بيماري باكتريايي بلاست مركبات، توصيه مي گردد جهت پيشگيري و كم كردن خسارت هاي بيماري فوق، يك مرحله در اواخر اسفند ماه نسبت به محلول پاشي با سموم مسي اقدام گردد.

 

5_ تاكيد مي گردد فاصله 2 تا 3 هفته اي روغن پاشي و سمپاشي با سموم مسي، دقيقا" رعايت گردد.

 

6_ ميزان مصرف روغن امولسيون شونده EC در مبارزه زمستانه، 8 ليتر  و  روغن ولك مايونز 10  تا  12 ليتر در باغاتي كه هيچگونه خسارتي از سرما نديده اند، تعيين گرديده و در صورت آلودگي باغات به كنه قرمز، فقط از كنه كُش هاي مجاز بدون اختلاط با روغن ولك، استفاده شود.

 

7_ تاكيد مي گردد سموم با تهيه نسخه گياهپزشكي از فروشگاه هاي مجاز، در قبال اخذ فاكتور، خريداري شود.

 

8_ مبارزه زمستانه پس از هرس زمستانه و فقط روي درختان آلوده توصيه مي گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: مهندس عبدالرحيم رحيم پور (اهل روستاي بالاكروكلا و رئيس اداره ترويج جهاد كشاورزي بابل)

 

با سپاس از: مهندس علي اكبر جهانشاهي مسئول مركز خدمات جهاد كشاورزي بخش لاله آباد بابل

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20