*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فرهنگ هاشمي و مزرعه پرورش ماهي

 

 

روستاي ايمن آباد و كروكلا با توجه به شرايط اقليمي و آب و هوايي مناسب و نزديكي به دريا، جايگاه خوبي در پرورش و توليد انواع ماهي هاي سردآبي و گرم آبي دارد.

 

چند سالي مي باشد كه تعدادي از اهالي خوش ذوق و پرتلاش روستايمان اقدام به احداث حوضچه هاي بتوني و خاكي براي پرورش ماهي نموده اند كه از جمله ي اين عزيزان مي توان از آقاي مهندس سيد فرهنگ هاشمي كرويي نام برد كه مبلغي حدود 200 ميليون تومان را، در روستاي بالاكروكلا براي انجام اين مهم يعني احداث مزرعه پرورش ماهي، هزينه كرده است.

 

 

 

 

سيد فرهنگ هاشمي كرويي فرزند مسعود (حاج اكبر) و نوه حاج مرتضي، متولد سال 1358 از شهرستان بابل مي باشد.

 

ايشان دانشجوي كارشناسي ارشد رشته مهندسي شيلات است.

 

دوره ابتدايي را در مدرسه شهيد باهنر بابل در سال 1369 به پايان مي برد و  در سال 1371  دوره تحصيلي راهنمايي را در مدرسه علامه طباطبايي بابل پشت سر مي گذارد.

 

سيد فرهنگ هاشمي براي ادامه تحصيل در مقطع دبيرستان، رشته علوم تجربي را بر مي گزيند و در دبيرستان ملاصدراي بابل ثبت نام مي كند و سپس دوره پيش دانشگاهي را در مدرسه دكتر حسابي بابل سپري مي كند و ديپلم اين رشته را در سال 1374 دريافت مي كند.

 

ايشان در راستاي ادامه تحصيل، در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قايمشهر در رشته كارداني شيلات پذيرفته مي شود و پس از اخذ گواهي نامه كارداني در سال 1385 در مقطع كارشناسي دانشگاه آزاد سالامي واحد سوادكوه در رشته مهندسي شيلات ادامه تحصيل مي دهد.

 

مهندس سيد فرهنگ هاشمي، به دعوت سازمان نظام مهندسي استان، در بابلسر و زير نظر شيلات استان در شركت هاي تعاوني پره، به عنوان مهندس ناظر صيد و پره، مشغول فعاليت مي شود.

 

ايشان در ادامه با توجه به علاقه، تخصص و توانمندي خود در سال 1387 اقدام به درخواست مجوز، موافقت اصولي و پروانه تاسيس براي احداث پرورش ماهيان سرد آبي  در  روستاي بالا كروكلا مي كند.

 

مهندس هاشمي پس از دريافت مجوز در سال 1390 وام احداث پرورش ماهي را از دولت دريافت و شروع به احداث استخر پرورش ماهي سردابي در روستايش بالاكروكلا مي كند.

 

 

 

 

سيد فرهنگ هاشمي  اولين حوضچه اش را در آذرماه 1392 افتتاح مي كند و با ريختن بچه ماهي، پس از سه ماه با پرورش ماهيان سرد آبي مثل قزل آلا، در هفته اول اسفند ماه 1392، به برداشت زحماتش مي پردازد و صيدش را با موفقت به سرانجام مي رساند.

 

حوضچه اول را به عنوان اولين تجربه اش، با مقدار كم و با احتياط،  بدون تلفات پشت سر مي گذارد و  توانست صيد خوبي داشته باشد. ايشان در حال حاضر سه استخر ديگر  را افتتاح نمود و با پر نمودن بچه ماهي ها، بسيار اميدوار است صيد خوبي را طي ماه هاي آينده داشته باشد.

 

خانم هدي طبري همسر آقاي سيد فرهنگ هاشمي، كه خود تحصيلات دانشگاهي در مقطع كارشناسي مديريت بازرگاني را داراست، پا به پاي همسرش در نظارت و غذا دهي ماهيان، بسيار پرتلاش ظاهر شده است و يكي از عوامل موفقيت همسرش است.

 

آقاي هاشمي مي گويد: همسرم  با وجود انجام كارهاي خانه داري و نگهداري از تنها فرزندمان يعني هستي زندگي مان، با اين وجود نگران نظارت بر كار استخرهاي ماهي از سوي ايشان نيستم.

 

 

ايشان در پاسخ به بازار فروش ماهي بويژه مشتريانش از روستاي مان عنوان نمود:

 

من انتظار خاصي از اهالي ندارم و طوري كار مي كنم كه ماهي سالمي را تحويل مردم و مشتري ها دهم. حتي سلامت و نوع غذاي ماهي و رعايت بهداشت پرورش ماهي را بسيار به آن اهميت مي دهم. ماهي مريض و بيمار را هيچگاه عرضه به بازار نمي كنم و اولين ماهي را قبل از صيد كامل و عرضه به بازار، خودم پخت و مصرف مي كنم و حتي به تنها دخترم مي خورانم و بر اين باور، سعي در پرورش ماهي سالم دارم. نه دارويي به ماهيان مي خورانم و نه از غذاي ناسالم و بي كيفيت جهت پرورش ماهي استفاده مي كنم.

 

البته بساير خوشحال مي شوم كه اهالي نيز از ماهي هاي پرورش يافته ي يكي از هم محلي هاي شان بهره مند شوند و اين خود بخشي از افتخاراتم مي باشد كه سر سفره اهالي روستايم ماهي پرورش يافته شركت و جايگاه پرورش ماهي خودم را مي بينم.

 

موانع و مشكلات فراواني داشتم. بويژه تورم و عدم ثبات اقتصادي بسيار مرا دچار بحران نمود. وامي مي گيري تا ساختمان بنا شود و تجهيزات آماده گردد و تست انجام شود و تا زمان بهره برداري هزينه ها دو برابر مي شود و تمامي برنامه ريزي هايت در حل معادلات به هم مي خورد. اما سعي كردم بسيار هوشيارانه و با احتياط عمل كنم و به اندازه توانم قدم بردارم.

 

 


 

 

 

 

جا دارد از پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر و مردمي تشكر كنم كه همواره با من همراه بودند و حتي با پيام كوتاهي انرژي مثبت به من مي دادند.

 

براي توسعه برنامه هاي زيادي دارم اما بسيار نگرانم و در عين حال اميدوار كه با حمايت به موقع مسئولين بتوانم در طرح توسعه آن بكوشم.

 

اگر حمايت ها صورت پذيرد مي توانم اشتغال زايي را در مركز پرورش ماهي روستايمان بالاكروكلا تا چهار نفر هم برسانم.

 

 

مهندس سيد فرهنگ هاشمي در سال 1391 براي ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قايمشهر در رشته مهندسي شيلات پذيرفته مي شود و در حال حاضر به تحقيق در ارائه پايان نامه مشغول است.

 

 

 

 

 

 

                         

 مرحوم حاج کربلایی سید مرتضی هاشمی کرویی و همسرش مرحومه حاجیه خانم خدیجه صادقي شش پلی (پدربزرگ و مادربزرگ مهندس فرهنگ)

 

 


 حاج سید مسعود (اکبر) هاشمی کرویی (پدر مهندس فرهنگ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و ارسال خبر: سيد محمد هاشمي كرويي

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: چهارشنبه 21 اسفند 1392 ، ساعت 01:12 ب ظ
خداقوت و خسته نباشید به آقای سید فرهنگ هاشمی...
انشاالله همیشه موفق و سربلند باشید...
نقل قول
 
 
0 # طبری در تاریخ: جمعه 23 اسفند 1392 ، ساعت 10:12 ب ظ
با سلام و تشکر از گزارش خوب شما
همانطور که می دانید تمام کسانی که نام خانوادگی طبری دارند از قدیم تا حال به صورت طبری در شناسنامه ها و اسناد نوشته شده نه تبری. کاری به درست بودن یا نبودن آن ندارم چیزی که واضح است این است که در هیچ شناسنامه ای تبری نداریم همانطور که حاشمی نداریم :-)



مسئول وبسايت روستا:

سلام و سپاس از يادآوري شما و پوزش از نام تبري به جاي طبري. "اصلاح شد."
اين مورد به دليل تاكيد شبكه تبرستان بوده است. هرچند ما نيمه نگاهي به شناسنامه هاي يكي از طبري ها ننموديم.
نقل قول
 
 
0 # م- قاسمی در تاریخ: یکشنبه 25 اسفند 1392 ، ساعت 02:12 ب ظ
ضمن سلام و آرزوی موفقیت برای آقای هاشمی. هر رشته و پیشه ای که با علم و تکنولوژی و تجربه همراه شود، یقینا" به موفقیت می رسد. ایشاله در آینده خبرهای خوبی از پرورش ماهی در بالاکروکلا بشنویم. خداوند حاج مرتضی و حاج خدیجه، که مادرم،خدیجه خاله صداش میزد رو بیامرزد. زنی نمونه و با اخلاق بود. خاطره های زیادی از او دارم.آخه دوست صمیمی مادربزرگم، حاج شیرین خدابیامرز بود. خدا همه رفتگان این آب و خاک را بیامرزد.
نقل قول
 
 
0 # سید حسن نوه حاج مسیح در تاریخ: یکشنبه 02 آذر 1393 ، ساعت 09:09 ب ظ
تقدیر و تشکر فراوان از این زوج فعال و پر تلاش و خوشرو و صد البته موفق.
از هم محلی های عزیز ساکن هر جا که هستن هم تقاضا داریم که سفره خود را با ماهی های مهندس عزیز مزین نمایند.
به امید موفقیت بیشتر
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20