*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مراسم نوروزخواني در روستا

 

بر اساس خبر قبلي مبني بر برگزاري مراسم نوروزخواني در روستاي ايمن آباد و كروكِلا، طي جلسه اي در دفتر دهياري بالاكروكلا تصميم بر آن شد تا مراسم بصورت خياباني و گردشي از ايمن آباد شمالي تا روستاي بالاكروكلا به مرحله اجرا برسد. اما به دلايلي اين مراسم كهن، سنتي و بومي محلي مازندران فقط در روستاي بالاكروكِلا اجرا شود.

 

دهياري و شوراي اسلامي روستاي بالاكروكِلا(قاضي محله) هزينه و شرايط برگزاري مراسم نوروزخواني را بر عهده گرفته اند.

 

 

 

 بر اساس برنامه ريزي و هماهنگي هاي انجام شده، مراسم نوروزخواني امسال، به دليل مصادف شدن با ايام فاطميه، بصورت جشن نوروزخواني برگزار نمي شود و با ذكر نام ائمه اطهار(ع) و توصيف طبيعت و بهار كه از الطاف خداوند متعال است، توسط گروه موسيقي محلي خِش نِوا، روز دوشنبه 26 اسفندماه 1392 فقط در قالب نوروزخواني برگزار مي شود.

 

اعضاي گروه موسيقي محلي خش نوا كه از بهترين نوروزخوانان مازندران در سال هاي اخير معرفي شده اند، اجراي اين مراسم را بر عهده خواهند داشت.

 

اطلاعات كاملتر درباره چگونگي برگزاري و مسيرهاي نوروزخوانان، هفته آينده به آگاهي اهالي خواهد رسيد.

 


 
مراسم نوروزخواني

دوشنبه 26 اسفندماه 1392

روستاي بالاكروكِلا (قاضي محله)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ببر مازرون در تاریخ: دوشنبه 19 اسفند 1392 ، ساعت 04:12 ب ظ
به چه دلیل مراسم نوروز خوانی در ایمن آباد برگزار نمیشه؟ به خاطر هزینه هاست؟
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20