*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

امسال هم نواي نوروزخوانان در روستا خواهد پيچيد

 

در روزهاي پاياني امسال، همانند سال گذشته و بر اساس سنت ديرينه و كهن مازندراني ها، مراسم نوروزخواني در روستايمان ايمن آباد و كروكلا برگزار مي شود.

 

 

بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي وبسايت روستاي ايمن آباد و كروكلا، مراسم نوروزخواني امسال، بصورت متفاوت، نسبت به سال گذشته برگزار مي شود و بنا بر خواسته و پيشنهاد تعدادي از اهالي روستا، بصورت سنتي خود يعني طي كردن مسيرهاي مختلف در روستا و استقبال خانواده ها با دود كردن اسپند، باز كردن درب خانه ها، دادن هدايا يا مشتلق (به دليل دادن خبر آمدن بهار) و ...  اجرا خواهد شد.

 

مراسم نوروزخواني در روستاي ايمن آباد و كروكلا بر اساس هماهنگي هاي انجام شده با گروه موسيقي محلي خِش نِوا همچون سال گذشته در تاريخ 27 اسفندماه 1392 برگزار مي شود.


 

اطلاعات كاملتر درباره شيوه برگزاري و مسيرهاي نوروزخوانان، پس از برگزاري جلسه اي با حضور مسئولين نهاد اجرايي سه روستا و با ارائه و بررسي طرح مراسم نوروزخواني، هفته ي آينده به آگاهي شما اهالي روستا خواهد رسيد.

 

 

 

 

 شما نيز اگر پيشنهاد و يا نظر خاصي درباره برگزاري مراسم نوروزخواني امسال داريد و يا اينكه قادر به اجراي برنامه خاصي، در اين راستا مي باشد، ديدگاه خود را ارسال نمائيد.

 


 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: یکشنبه 04 اسفند 1392 ، ساعت 09:12 ب ظ
نوروزخوانی رسم سنتی دیرینه خوب روستاهاست... از مسئولان و از همه زحمتکشان محل مون ممنونیم,این جور برنامه هابه محل رنگ و عطرو بوی خاصی می دهد...
نقل قول
 
 
0 # دوستان شما در تاریخ: دوشنبه 05 اسفند 1392 ، ساعت 12:12 ب ظ
سال پیش که واقعا جشن زیبایی بود من خیلی لذت بردم از شما و همه ی آنهایی که در این کار مردم پسند و سنتی سهیم هستند کمال تشکر را دارم
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20