*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

كيميا، قاري و حافظ قرآن، مبتكر، شاعر، بافنده و ...

 

كيميا، دختري از روستايمان، از نوادگان پدر بهداشت و درمان روستاي ايمن آباد و كروكلا يعني زنده ياد علي اصغر مهدي پور لاله آبادي.

 

كيميا عابدي متولد سال 1380 از روستاي مصير محله بخش لاله آباد مي باشد.

مادرش سركارخانم مهدي پور، فرزند ابوالقاسم و نوه زنده ياد علي اصغر مهدي پور  مي باشد، يعني از نسل پدر بزرگواري كه ساليان سال براي درمان انواع بيماري هاي مردان وُ زنان و كودكان روستايمان و اهالي بخش لاله آباد، زحمت هاي فراوان كشيده است.

 

 

 

 

تحصيلي:

خانم كيميا عابدي كه سال هفتم دوره دوم متوسطه را پشت سر مي گذارد با معدل علمي 19/70  از باهوش ترين دانش آموزان ديارمان است.

 

 

ديني و مذهبي:

ايشان حافظ جزء سي ام قرآن كريم مي باشد و در حال حاضر مشغول حفظ نمودن جزء اول قرآن است. كيميا علاقه فرواني به امام زمان(عج) دارد و تلاشش بر اين است كه از منتظران واقعي اش باشد. تمامي اشعارش هرچند تازه، كارش را آغاز نموده است بيشتر درباره  حضرت ولي عصر  مي باشد.

 

كيميا عابدي اين دانش آموز  12 ساله روستايمان در زمينه قرائت قرآن از صوت و لحني دلنشين برخوردار است و در مدرسه ي روستا نيز صدايش را به عنوان موذن سر مي دهد و مكبّر نيز مي باشد.

 

دعاي عهد، دعاي توسل و زيارت عاشورا نيز از محفوظات كيمياست.

 

 

 

 

 

 

ادبيات فارسي:

كيميا عابدي شعر نيز مي گويد، هرچند تازه كار بوده و اشعارش از استحكام كافي و بايسته اي برخوردار نيست اما هم به زبان فارسي و هم به گويش و لهجه محلي مازندراني به سرايش شعر پرداخته است.

بيشتر سروده هايش، شعر انتظار است. و شعر شهيد نيز سروده اي ديگر از ايشان است كه جاي كار بيشتري دارد.

 

 

ابتكارات و نوآوري:

در زمينه ابداعات و نوآوري ها نيز تلاش كيميا عابدي  قابل ستايش است. اختراع خودروي آب رو، يعني خودرويي كه علاوه بر خشكي در آب نيز قادر به حركت است از طرح ها و ساخته ي انديشه و دستان اوست.

 

در كلاس كارگاه خلاقيت علمي و عملي مدارس روستايي كه در 20 آذرماه 1392 با حضور مهندس عراقي از مخترعان به نام كشور در مدرسه اش، صورت مي پذيرد طرح و ايده ي كيميا  در تكميل نمودن طرح اوليه و پيشنهادي مهندس عراقي، در جمع ديگر دانش آموزان، برگزيده مي شود.

 

 

ورزشي:

خانم كيميا عابدي به ورزش دو ميداني علاقه دارد. ايشان با شركت در مسابقات دو ميداني دانش آموزان مدارس بابل در سال 1389 به كسب رتبه چهارمي نائل مي شود.

 

 

صنايع دستي:

كيميا، همانند مادرش الهه مهدي پور ، در زمينه صنايع دستي نيز هنرها دارد. گلدوزي و ساخت عروسك هاي پارچه اي از كارهايي است كه در اوقات فراغت به آن مي پردازد. البته بافتن شالگردن و كلاه با استفاده از كاموا و ميل بافندگي از ديگر صنايع دستي مورد علاقه اوست.

 

 

 

كيميا همانند ساير كودكان و نوجوانان روستا شرايط ايده آل و مناسبي را در كانون خانواده پشت سر نگذاشته است. كيميا دختر طلاق است اما با اين همه ويژگي مثبت  به نظر مي رسد، ديگرفرزندان روستا، با دارا بودن شرايط روحي و شرايط مادي بهتر، از كيميا دور مانده اند.

 

 

مادر كيميا  اما پُرتلاش است و پُركار.

 

از كار در شاليزارهاي روستا در فصل كاشت، داشت و برداشت برنج گرفته تا كار در كارگاه هاي كوچكِ  تهيه و دوخت كيسه هاي برنج، از بــام تا شــام.

عاشق فرزندش است و همه چيز را براي آينده بهتر فرزندش مي خواهد. نگراني و تلاشش براي تهيه وسايل و ابزار اوليه به عنوان جهيزيه ي تنها فرزندش، ستودني مي باشد.

 

 

 

و اما كيميا نيز به پاس قدرداني از مادرش احترام خاصي برايش قائل است. بسيار دوستش مي دارد و سعي مي كند آنگونه عمل كند كه اشكي و يا غمي بر چهره ي مادر ننشاند.

 

او به اين مي انديشد تا كتابي به رشته تاليف درآورد و رنج و درد مادرش را در زندگي پرفراز و نشيب گذشته ي خانواده، به آگاهي مردم برساند. شايد اثري بخشد به زندگي افرادي كه با داشته هاي فراوانشان از روز و روزگار عقب مانده اند و آرامش را از خانواده سلب نموده اند. و يا آناني كه با پيش آمد رخدادي عادي، اميدشان را از دست داده و از تلاش و پشتكار و ادامه راه باز مانده اند. انگار نه انگار خدايي هست.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # حسيني در تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392 ، ساعت 02:12 ب ظ
از افتخارات روستامون هست.
بويژه مادرايي كه با چنگ و دندون براي خوشبختي فرزنداشون از همه چيزشون مي گذرن.
بيشتر از كيميا بايستي به مادرش آفرين گفت.
نقل قول
 
 
0 # حسینی در تاریخ: شنبه 10 اسفند 1392 ، ساعت 02:12 ب ظ
خدا اصغر مهدی پور رو بیامرزه.
نقل قول
 
 
0 # فرشته علی طالب در تاریخ: جمعه 16 اسفند 1392 ، ساعت 08:12 ب ظ
انشاءالله همیشه در پناه خداوند متعال سالم و سلامت باشن
امیدوارم به این کار های نیکشون ادامه بدن و باعث سربلندی خودشون و خانواده محترمشون مخصوصا" مادر زحمتکششون بشن.
نقل قول
 
 
0 # سید ایرج هاشمی مصیر در تاریخ: دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 ، ساعت 10:02 ب ظ
مسول محترم
باسلام و احترام
احتراما چیزهایی که شما نوشتید بدور از واقیعت است ضمن اینکه چند مطلب.
1- زادگاه و محل زندگی ایشان در روستای مصیر محله می باشد
2- ایشان فرزند اکبر عابدی مصیر از بزرگ خاندان عابدی در روستای مصیر محله می باشد.
3-اگر شخصی را در رسانه معرفی میکنند از طرف پدر معرفی می کنند و از طرف بزرگ خاندان پدری معرفی می شود نه از طرف مادر و مادری
4-خانم کیمیا عابدی مصیر فرزند اکبر عابدی مصیر از بزرگترین افتخارات روستای مصیر محله میباشد لطفا" تصیح بفرمایید چونکه این دروغگویی ها در روز قیامت جواب داره و باید جواب داد مطلب را که نوشتید درست کنید.
باتشکر
نقل قول
 
 
0 # سید حسین هاشمی مصیر در تاریخ: یکشنبه 12 بهمن 1393 ، ساعت 12:11 ق ظ
با سلام من کاملا با نظر آقای سید ایرج هاشمی مصیر موافق هستم.لطفا اصلاح بفرمایید.


وبسایت روستا:
با سلام و سپاس از توجه شما آقایان هاشمی مصیر.
وبسایت روستای ایمن آباد و کروکلا بر اساس اهدافی پایه گذاری شده است که از جمله ی آن انعکاس موفقیت های اهالی روستاست. چه از ناحیه ی پدری و چه از ناحیه ی مادری. از آنجایی که مادر ایشان اهل این روستا و پدرِ پدربزرگ ایشان خدمات شایانی را در عرصه بهداشت و درمان روستا و منطقه انجام دادند نام ایشان درج شده است. نمونه های مشابهی مثل ایشان در دیگر روستاها بودند که نامشان درج شده است.
اینکه خاندان پدری ایشان چه جایگاهی دارند قابل احترام و قابل تحسین است اما پرداخت آن در وبسایت روستای ایمن آباد ضروری نمی باشد. در این مطلب اشاره ای به پدر و خانواده پدری ایشان نشده است. از طرفی جمله ای نیز به دروغ عنوان نشده است. در صورت امکان مصداقی اشاره بفرمائید تا اصلاح گردد.
شما نیز می توانید در وبسایت و یا وبلاگ شخصی و یا روستایی پدری شان اطلاعات ایشان و خاندان پدری ایشان را جستجو نمائید.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20