*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بيت الله، ميزبان حجت اله و همسرانش(بازگشت)

 

 

 

ديروز عصر(15 بهمن ماه 1392) سيد حجت اله حسيني ايمني به همراه سه همسرش، روستا را به مقصد خانه خدا ترك نمود و راهي سفر معنوي حج شد.

 

طاهره ، رويا ، حجت اله و  كبري

 

 سيد حجت اله حسيني ايمني فرزند زنده ياد كربلايي حسين، متولد سال 1345 از روستاي ايمن آباد است.

 

ايشان در سال 1360 و در سن 15 سالگي با خانم طاهره طوقاني (فرزند حاج ابراهيم و شيرين ننه) ازدواج مي كند. حاصل اين ازدواج 5 فرزند به نام هاي  هادي، حامد، كُبري، زهرا و مهدي مي باشد.

 

ازدواج دومش در سال 1367 شكل مي گيرد و با خانم كبري فضلي كه اهل روستاي سنگ چي بابل است، در كنار همسر اول و فرزندانش زندگي متفاوتي را تجربه مي كند.

سيد حجت اله از همسر دومش، صاحب دو فرزند به نام هاي وحيد (1369) و رضا  (1380) مي شود كه وحيد بر اثر تصادف در جاده ي اصلي ورودي روستا، جانش را از دست مي دهد.

 

لازم به يادآوري اينكه همسر اولش از ازدواج دوم حجت اله، ناخشنود بود كه با گذشت زمان با اين مسئله كنار مي آيد.

 

سومين ازدواج سيد حجت اله، در سال 1378 صورت مي پذيرد آنهم با خانمي از شهرستان آمل كه اين ازدواج، دوام چنداني نمي يابد و با گذشت سه سال از زندگي مشترك، همسرش نمي تواند با شرايط موجود خود را وفق دهد. لذا از شوهرش حجت اله مي خواهد تا از او جدا شود. اين جدايي در سال 1381 رخ مي دهد.

 

چهارمين ازدواج سيد حجت اله، در سال 1382 شكل مي گيرد، با خانمي از شهر گتاب بابل، به نام خانم رويا اسماعيلي. علي (1384) تنها فرزند ازدواج سوم حجت اله مي باشد.

 

در مجموع آقاي سيد حجت اله حسيني ايمني در حال حاضر داراي يك خانواده 15 نفره مي باشد. البته با احتساب يك فرزند از دست رفته اش، در مجموع 16 نفر خواهند شد.

 

3 همسر، 7 فرزند و 4 نوه.

نوه هايش 3 دختر و يك پسر هستند به نام هاي: هنگامه(7 ساله)، ترانه، محمد طه و ايرانه(7 ماهه).

 

ناگفته نماند دو داماد و همچنين دو عروس خانواده نيز در چتر حمايتي حجت اله حسيني، به سر مي برند و مي توان گفت در مجموع آقاي حسيني يك خانواده 20 نفره را  اداره مي كند.

 

همسر اول و دومش به همراه فرزندانشان در روستاي پايين كروكلا، كوچه شهيد غلامعلي صالحي، با توجه به سه دستگاه خانه اي كه ساخته است، در كنار هم زندگي مي كنند و همسر سومش در آمل به سر مي برد. حجت اله در آمل زميني خريده است، خانه اي ساخته است دوطبقه. يك طبقه خود و همسر سومش به سر مي برند و طبقه ديگر را اجاره داده است.

 

فرزندان، بسيار از زندگي راضي هستند و گلايه اي ندارند.

كسي نداند فكر مي كند، همه، اعضاي يك خانواده اند. يعني از يك پدر و مادر.

هر كدام از بچه ها، دو همسر ديگر حجت اله را، همانند مادر خود مي پندارند و تفاوت خاصي قايل نمي شوند. نگاهشان به زندگي عادي مي باشد.

همسر اول سيد حجت اله جايگاه خاصي در خانواده دارد. همه احترام هم را، نگه مي دارند.

 

 

 

سيد حجت اله حسيني ايمني، ابتدا با دستگاه بلوك زني كار مي كرد و سپس با تيلر كشاورزي و شخم زدن زمين هاي شاليزاري اهالي روستا، امرار معاش مي نمود.

 

پس از فوت پدر بزرگوارش با 8 خويز زمين شاليزاري، سرپرستي 8 نفر (7 برادر و خواهر به همراه مادر) را بر عهده مي گيرد و به زندگي تمامي اعضاي خانواده، سر و سامان مي دهد و همه را مستقل و صاحب خانه و زندگي مي كند.

 

حجت اله، كشاورز است. از خود زميني ندارد، زمين شاليزاري ديگران را مي گيرد (حدود 8 هكتار) و به صورت نصفه كاري (زارع) تلاش مي كند و هزينه زندگي را تامين مي نمايد.

 

در فصل پاييز و زمستان و ايّام بيكاري ، خودروي نيساني را كه خريده است با حمل محصولاتي همچون برنج و مركبات به نقاط مختلف كشور، در تامين هزينه زندگي شب و روز  نمي شناسد.

 

يك دستگاه خودروي سواري پژو 405 خطي نيز دارد كه در اوقاتي ديگر، با جابجايي مسافر در مسير بابل به آمل، به كسب لقمه ناني حلال، براي تامين معاش خانواده اش تلاش مي كند.

 

 

 

ايشان همت و همدلي و تلاش همه ي اعضاي خانواده را در پيشبرد زندگي اش اثر گذار مي داند.

 

همسر اولش خانم طاهره طوقاني كه به سفر حج، كربلا و سوريه نيز رفته است، خود سركارگر فصل نشا و وجين در شاليزار هاست. چرخ صنعتي براي دوخت و دوز كيسه هاي برنج نيز دارد و براي شركت هايي مثل آوازه، خونه به خونه و ... به دوختن مشغول است كه همسر دوم حجت اله يعني خانم كبري فضلي نيز با او همكاري مي كند.

 

سيد حجت اله حسيني ايمني، بسيار در شكار پرندگان زبر دست است، گواهي نامه و مجوز شكار  را از نيروي هوايي بابلسر دريافت مي كند. پرندگاني چون مرغابي، غاز، چنگر، پرلا، اوطلا، انواع لك لك و ... در ليست شكارهاي او قرار دارد.

 

 

سيد حجت اله، كه چهره ي با وقار و با صلابتي دارد، بسيار محكم قدم  بر مي دارد. او بسيار از زندگي اش راضي مي باشد. همه اعضاي خانواده براي او عزيزند و يكسان.

 

عامل موفقيتش را همسرانش مي داند كه براي او زندگي آرامي را رقم زده اند.

 

او اعتقاد دارد مهمترين عامل اداره زندگي اش، همسرانش مي باشند نه خودش، كه قانع هستند و مهربان و بسيار باگذشت.

   

 

اداي احترام حجت اله و همسرانش به پدر و مادر ، قبل از سفر حج

 

 

سيد حجت اله حسيني ايمني مهمترين دليل سفر حج به همراه سه همسرش را، همدلي، وفاق و محبت بيشتر  بين همسرانش و استحكام بيش از پيش خانواده اش عنوان نمود.

 

 

 

 ضمن آرزوي امنيت ، سلامتي و سعادت براي آنان، اميدواريم سفري سرشار از معنويت داشته

و از خداوند مي خواهيم گرماي محبت بين اعضاي خانواده ي شان بيشتر گردد.

 

 

 

درج خبر:15 بهمن ماه 1392

 

************

 

بازگشت 

جمعه 25 بهمن ماه 1392

 


حاج سيد حجت اله حسيني ايمني به همراه همسرانش امروز از سفر معنوي حج بازگشت و مورد استقبال اهالي، بستگان و خانواده قرار گرفت.

 

ايشان و همسرانش سفر پرباري را پشت سر گذاشتند.

 

بر اساس گفته هاي حاج سيد حجت اله حسيني، در محل اسكانشان در مكه، مراسمي نيز از سوي كانون فرهنگي حجاج صورت پذيرفت و به نوعي با آنان در جمع ساير حجاج، به گفتگو نشستند.

بنابر گفته مسئولين اجرايي كانون فرهنگي حجاج، براي اولين بار است كه اين رويداد يعني شخصي به همراه سه همسرش به سفر حج آمده باشد، به وقوع پيوست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ح.الف در تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1392 ، ساعت 09:11 ق ظ
سلام به حجت اله كه حجت را تمام كرد.
خيلي از مردم با يه دونه فرزند از تنها زنشون، تو زندگي شون موندن و همدلي ندارن، هميشه هم مي نالن و ميگن هشتمون گرو نهمونه. هميشه هم با همديگه دعوا دارن.نمونش تو روستامون هستند" تازه تحصيلات دانشگاهي هم دارن.
آدم لذت مي بره يه نفر چقدر كار مي كنه تا زندگي شو اداره بكنه تا بچه هاش نگراني نداشته باشن. تازه محبت و عشق و علاقه رو كه از همه اينا مهمتره حفظش كرده.
پس آدم اگه كار بكنه و تلاششو بشتر بكنه و بخواد، مي تونه يه زندگي آرومي داشته باشه.
ميشه از زندگي عمو حجت خيلي چيزا ياد بگيريم.
درود بر عمو حجت روستامون.
مجردا ياد بگيرن.
نقل قول
 
 
0 # حسيني در تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1392 ، ساعت 10:11 ق ظ
من فكر مي كنم اين خبر باعث افتخار يك روستا نمي تواند باشد.
نقل قول
 
 
0 # محلی در تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1392 ، ساعت 03:11 ب ظ
جناب حسینی، شاید این خبر موجب افتخار یک روستا نباشد، اما حامل پیامهای بسیار فراوان و مثبت است. مثل تعامل و همدلی. تلاش و توانستن. از مشکلات نهراسیدن، ووو...
سید حجت اله حسینی در عمل نشان داد یک انسان می تواند با همت و کار و تلاش، نه تنها چرخ یک خانواده 15 نفره را بچرخاند، بلکه اوقات فراغت، برای تفریحات سالم، از جمله شکار قانونی هم داشته باشد. ضمنا" تعدد زوجین نیز از لحاظ دینی منعی ندارد و در اسلام به آن سفارش نیز شده است. البته زندگی چند همسری در این زمانه منطقی بنظر نمی رسد و کمتر کسی را سراغ داریم که چنین کاری بکند، و این موضوع شاید از نظر شما پیام منفی این خبر باشد.
بهر حال آرزو میکنیم، خانواده سید حجت اله حسینی و همه خانواده های روستای عزیزمون در کمال سعادت و سلامت زندگی بکنند.انشااله.
از آقای امینی بخاطر درج این خبر جالب تشکر می کنم.
نقل قول
 
 
0 # Tabasom در تاریخ: سه شنبه 15 بهمن 1392 ، ساعت 06:11 ب ظ
اگر بخواهید قهرمان این خانواده رو پیداکنیم فکر نکنم کسی به جز طاهره(همان زینب خانم) کسی دیگری باشد.آقای امینی این خبر کمی بد آموزی دارد به فکر ما خانم ها هم باشید.
شاید آقای حسینی خیلی خوب دارند از عهده یه خانواده پر جمعیت بر می آیند ولی فکر نکنم به این راحتی که نوشته می شود باشد.
مطمئنا خانمهای شان سختی های بسیاری کشیده اند.
پس در آخر به نفع همه خانم ها ازدواج مجدد ((اکیدا")) ممنوع.
نقل قول
 
 
0 # حسيني در تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392 ، ساعت 11:11 ق ظ
بله جناب محلي اين خيلي خوب كه شما به اصول ديني و شرعي واقفيد ولي من نمي دونم چرا آقايان ما از اسلام فقط همين نكته رو برداشت مي كنند كه يك مرد مي تواند تعدد همسر داشته باشد مگر ما چقدر تلاش مي كنيم كه شبيه به بزرگان دينمان باشيم ؟
نقل قول
 
 
0 # هاشمي در تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392 ، ساعت 02:11 ب ظ
با محلي و ح.الف موافق هستم.غير از چند همسري خيلي چيزها مي شود از اين خبر يادگرفت. خبر جالب و جذابي هست.
آدمها نقاط ضعف و قوت زيادي دارند نقاط مثبت زندگي ديگران را توجه كنيم و ياد بگيريم.
هرچند پشت سر ايشان حرف هايي هم ميزنند.مردم ما عادت كردند پشت سر همديگر حرف بزنند نه جلوي آنها. به قول ح.الف حتي به اصطلاح تحصيلكرده هاي روستا چه برسد به بيسوادها.
نقل قول
 
 
0 # محلی در تاریخ: چهارشنبه 16 بهمن 1392 ، ساعت 02:11 ب ظ
جناب حسینی عزیز، باور کنید، اصلا" منظورم حمایت از زندگی چند همسری نیست و بهیچ وجه اینگونه زندگی رو تایید نمیکنم. در کامنت خود نوشتم که این خبر حامل پیامهای مثبت نیز می باشد. حالا چه خوب ، چه بد اینگونه زندگی هم در روستای ما وجود دارد. و جوانان ما براحتی می توانند تصمیم بگیرند که چه نوع زتدگی برای خود انتخاب کنند. در آخر و در حمایت از همه خانم های فداکار روستای ما و در پاسخ به TABASOM خانم، زندگی چند همسری اکیدا" ممنوععععععععععع ععععع.
نقل قول
 
 
0 # باحال در تاریخ: پنج شنبه 17 بهمن 1392 ، ساعت 12:11 ب ظ
من هم می خوام زن دوم اختیارکنم چه اشکالی داره
نقل قول
 
 
0 # Tabasom در تاریخ: جمعه 18 بهمن 1392 ، ساعت 10:11 ب ظ
*آقای باحال *جرات داری این نوشته رو بده خانمت بخونه مطمئن باش که فردا اثری ازت نیست.هرچند مطمئنم شما تواولیش هم موندین چه برسه به دومی وسومی... (آقای امینی من بهتون گفته بودم این مطلب برای آقایون بد آموزی داره )
نقل قول
 
 
0 # ...? در تاریخ: شنبه 19 بهمن 1392 ، ساعت 08:11 ب ظ
دایی جون دمت گرم.
ما که منتظر چهارمی هستیم
نقل قول
 
 
0 # لاله آبادی در تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392 ، ساعت 12:11 ق ظ
خبر منعکس شده از این جهت بسیار جالب و حائز اهمیته که ما لاله آبادی ها، قدر همچین زنان و بچه های کم توقع و بی ادعای خودمونو بدونیم ...
با آرزوی قبولی طاعات و زیارت این خانواده عزیز
نقل قول
 
 
0 # 0098111238 در تاریخ: جمعه 25 بهمن 1392 ، ساعت 09:11 ب ظ
جناب آقای حاج سيد حجت الله حسینی ایمنی زیارت شما و همسرانتان قبول.
ایشان سالیان سال در محل واطراف زحمت های فراوونی برای بدست آوردن لقمه نان حلال کشیده.
خداوند به او طول عمرزیاد و باعزت بدهد.
جناب آقای حسینی انشاالله به همه آرزوهای زندگیتان برسین و همیشه موفق باشین...
نقل قول
 
 
0 # لاله آبادی در تاریخ: شنبه 26 بهمن 1392 ، ساعت 10:11 ق ظ
هم نکات مثبت در این پیام بود و هم منفی.
اما دو نکته مثبت از نظر بنده در این خبر وجود دارد:
1- کوشش و همبستگی این خانواده در عصر به اصطلاح مدرنیته امروز
2- تشکر از آقای امینی که معمولا هیچ خبری از دستش در نمی رود امیدوارم روستای ما افرادي مثل آقاي امینی كه كم هم نيستند، فعاليت بيشتري داشته باشد.
باتشکر
نقل قول
 
 
0 # جواد در تاریخ: دوشنبه 28 بهمن 1392 ، ساعت 08:11 ب ظ
خاله شوهر خاله عزیز زیارت قبول
نقل قول
 
 
0 # الفا در تاریخ: دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 ، ساعت 12:02 ق ظ
خانوم اول این جناب خاله مادرم هست این رو تایید می کنم که با وجود تمام نا ملایمات خانواده ساعی،شاد و مسممی هستند.
با تشکراولین نوه اولین خالتون هستم.
نقل قول
 
 
0 # الفا در تاریخ: دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 ، ساعت 12:02 ق ظ
اقا جواد بت تبریک میگم که عمو شدی. نازنین رقیه رو از طرف من ببوس.
نوه اول خاله اولت.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20