*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

شكوه مراسم جشن قهرماني شاهين، همانند بازي فينال

 

عصر امروز سه شنبه 8 بهمن ماه 1392، اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا بويژه ورزشكاران و ورزش دوستان در تالار پذيرايي باغ زندگي ايمن آباد، لحظات شادي را سپري نمودند.

 

حضور نوجوانان و جوانان ورزشكار روستايمان در كنار پيشكسوتان فوتبال، و حضور بزرگان محل و خيّرين، مسئولين نهادهاي اجرايي روستا، بخش لاله آباد، شهر زرگرشهر، شهرستان بابل و مهماناني از روستاهاي مجاور، جشني به ياد ماندني و زيبا را رقم زد كه از خاطرات ماندگار حاضران در جشن شد.

 

 

 

مراسم جشن، با پخش سرود ملي و قرائت قرآن كريم توسط قاري بين المللي قرآن يعني آقاي پيام ابراهيمي آغاز شد


 

سيد علي هاشمي كرويي سرمربي تيم فوتبال شاهين كروكلا، ضمن خير مقدم به حاضران، از تيم شاهين سخن گفت كه نزديك به 30 سال قدمت داشته و پس از گذراندن سلسله مراتب ليگ هاي شهرستاني و سپس استاني به ليگ دسته اول استان مازندران راه يافت و اصولا" موانعي كه با همدلي و اتحاد اعضاي تيم و اهالي روستا توانست به دست آورد.

 

پس از آن كليپ تصويري از بازي فينال جام حذفي كه توسط آقاي عابدين حسن نيا(مستند ساز) تدوين شده بود در دو قسمت در سالن برگزاري جشن، پخش شد.

 

  سپس دكتر حسينعلي اصغرنيا ايمني  عضو تيم فوتبال پيشكسوتان شهداي روستاي ايمن آباد و كروكلا كه خود مسئول واحد بين الملل دانشگاه علوم پزشكي بابل و عضو هيات علمي اين دانشگاه مي باشد، ابتدا با ذكر نام شهدايي كه عضو تيم روستا بودند، ياد شهدا را گرامي داشته و در ادامه با ياد خاطراتي از دهه 60 و 70  كه پس از برداشت محصول برنج در عين مخالفت صاحبان زمين زراعي، نوجوانان و جوانان با چه مشكلاتي، شرايطي را براي انجام ورزش فوتبال، فراهم مي آوردند و امروزه با در اختيار گرفتن زمين ورزشي، اين مشكلات به گونه اي ديگر  همچنان پا برجاست.

 

شش ماهه دوم سال، به دليل بارندگي و ورود آب رودخانه به زمين ورزشي فوتبال، اين زمين غير قابل استفاده است يعني مثل اينكه جوانان و نوجوانان روستا همچنان زمين ورزشي براي بازي ندارند!!

 

ايشان ضمن قدرداني از خيّراني كه تا به امروز در اهداي زمين، ديوار و فنس كشي زمين ورزشي، تير دروازه، تور دروازه، همسطح نمودن زمين ورزشي، ديوار نمودن بخشي از كناره رودخانه و ساير فعاليت ها، قدم هاي خوبي برداشتند از همه اهالي روستاي ايمن آباد و كركلا تقاضا نمودند تا همه با هم با همدلي، مشكلات موجود در زمين ورزشي روستا را مرتفع نماييم. از جمله آب، برق، رخت كن و بويژه پيشگيري از ورود آب به داخل زمين ورزشي.

 

 

  اجراي زنده ي موسيقي محلي بخش بعدي مراسم جشن قهرماني تيم فوتبال شاهين بود، كه فضاي سالن را تغيير داد.

 

آقايان رضا نژاد اميردهي، منوچهر اسماعيل تبار و آقاي يداللهي از گروه موسيقي خش نوا، با نواختن لله وا، دِسَر كوتن و سِرنا به همراه دست دايره، حاضران را به نشاط و همدلي بيشتر دعوت نمودند.

 

آقاي بهروز طاهر پور  مربي تيم شاهين كروكلا  كه خود اهل قلم بوده و مقالات تحليلي ورزشي نيز، از ايشان در وبسايت هاي معتبر ورزشي استان درج مي شود، آينده تيم شاهين كروكلا را مورد بررسي قرار دادند و عنوان نمودند حضور تيم شاهين در جام حذفي كشور يك فرصت است نه تنها براي بازيكنان و كادر فني تيم شاهين بلكه براي روستا، شهرستان بابل و استان مازندران، كه بايد از اين فرصت بهره برد.

 

با توجه به فرصت شش ماهه براي آمادگي بيشتر و بهتر، بايد از اين زمان حداكثر بهره را برد تا نماينده اي شايسته براي استان مازندران باشيم و اين دور از دسترس نيست.

 

آقاي هاشمي واقعا" در اين امر تنهاست و دستان كمي در اين روستا دست ايشان را مي فشارند و  اگر با شرايط فعلي و با امكانات حال حاضر به پيش رويم، نمي شود اميد چنداني داشت و احتمالا" در اولين گام از جام حذفي كشور، از گردونه مسابقات حذف خواهيم شد. همه با هم بايد همدل شويم يكي با قلم، ديگري با قدم.

 

سخنراني دكتر مومني مدرس دانشگاه تهران و عضو كارگروه جذب هيات علمي وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري نيز قابل تامل بود.

ايشان كار تيم فوتبال شاهين را در منطقه و استان مازندران بسيار بزرگ خواندند. دكتر مومني با بيان اينكه شاد كردن دل مردم كار دشوار و در عين حال ارزشي است، ارزش آن را، دست كمي از خون شهدا ندانستند و اين كار جوانان روستا، نشان از عملگرايي آنان در پيروي از راه شهداست، شهدايي كه خود، زماني عضو تيم فوتبال همين روستا بودند.

 

 

در ادامه آقاي حاج مهدي كرداني رئيس هيات فوتبال منطقه2 استان مازندران، پس از اجراي بخش دوم موسيقي گروه خِش نوا، درباره كار بزرگ تيم فوتبال شاهين كروكلا در كسب عنوان قهرماني جام حذفي سخن گفت و اذعان داشت:

تيم شاهين كروكلا در حال حاضر، نماينده فوتبال مازندران است و به عنوان يك تيم استاني بايد به آن نگريست و حمايت ها نيز از آن، بايد در قالب تيم استاني صورت پذيرد.

 

ايشان ابراز اميدواري نمودند كه در اولين فرصت طي نشستي با استاندار مازندران آقاي دكتر فلاح، مسائل و مشكلات اين تيم مطرح، بررسي و به عنوان نماينده فوتبال مازندران حمايت هايي را از ايشان درخواست خواهيم نمود.

 

 

 

و اما زيباترين و خاطره انگيزترين بخش مراسمِ جشن قهرماني تيم فوتبال شاهين، تقدير از زحمت كشان اين تيم بود، از خيّرين و اعضاي كادر فني گرفته تا بازيكنان تيم.

 

 

سيده آرزو هاشمي كرويي بانويي كه با تمام وجود، همگام و همراه با همسرش سيد علي هاشمي، براي  صعود تيم شاهين و بالا رفتن نردبان موفقيتش كوشيد. شايد از كم و كاستي هاي زندگي اش گلايه اي نكرد تا هزينه هايي كه از نگاه من و شما حق مسلم خانواده است صرف ورزش روستا شود.

 

همسر سيد علي هاشمي، آرامش و خواسته هاي خود و فرزندانش را ناديده گرفت تا آرامش پدران و مادرانِ جوانانِ اين روستا، فراهم شود و اين را من و شما نبايد از نظرها دور نگه داريم. امروزه مردم براي خانواده خود هم وقت نمي گذارند چه رسد براي زندگي مردم و جوانان مردم كه مسير درستي چون ورزش و تندرستي و بويژه اخلاق را طي كنند.

 

 

 

پس از تقدير از ايشان نوبت به يكي از خيّرين روستا رسيد كه طي اين مدت با كمك هاي مالي خود، براي حل مشكلات زمين ورزشي روستا قدم هاي منحصر به فردي برداشت.

 

 

 

ديواركشي و فنس كشي دور تا دور زمين ورزشي شهداي روستا در سال 1387  به ارزش 20 ميليون تومان، تهيه و نصب تير دروازه و جايگاه كادر فني و هيات داوران به ارزش بيش از يك ميليون تومان، از جمله فعاليت هاي خير خواهانه  ايشان بوده است.

 

حاج محسن لاسمي ايمني به پاس زحماتش، ضمن دريافت تابلويي از سوي تيم فوتبال شاهين، همچون گذشته كار متفاوتي كرد و اين هديه را كه از نظر معنوي بسيار گرانبها بود، به پاس احترام به مردي كه بيش از نيم قرن به مردم روستايش خدمت نمود، يعني حاج ابوالحسن قاسمي ايمني به ايشان تقديم نمود كه صحنه ي زيباي ديگري را در اين مراسم جشن، پيش چشمان اهالي روستا رقم زد.

 

 

 

موسيقي ورزشي در كنار اسامي كادر فني و بازيكنان تيم فوتبال شاهين كروكلا، كه با زحمت و تلاش فراوان توانستند به اين موفقيت بزرگ دست يابند، يكي پس از ديگري براي تجليل از آنان، در تالار مجلل باغ زندگي روستايمان به گوش مي رسيد.

 

جالب اينجاست كه اين عزيزان با يك تابلويي كه تنها يك لوح تقدير بود و نه خبري از ربع سكه اي و يا حتي اسكناسي، بسيار دلشاد بودند و راضي. جواناني كه عاشقانه توپ زدند و با درايت و انديشه، امتياز كسب نمودند و امروز با نهايت عشق پذيراي تنها يك لوح تقدير خشك و خالي، از هيات فدراسيون فوتبال مازندران شدند.

البته يادمان نرود قاب لوح تقدير، از سهم همان حق مسلم خانواده ي سرمربي بود.

 

 

 

 

 

لازم به يادآوري مي باشد زمان برگزاري جشن، تعدادي از عزيزان از جمله آقاي مهندس حسن عالميان(عضو شوراي اسلامي شهرستان بابل)، برادران كردي(اولين مركز عرضه ماهي زنده در ايران)، شهرداري و شوراي اسلامي زرگرشهر، هدايايي را پيشكش تيم شاهين نمودند كه جاي بسي قدرداني مي باشد.

 

 

 

در اولين فرصت عكس هاي مراسم جشن قهرماني تيم شاهين را، به تماشا خواهيم نشست.

 

 

 

 

 

عكس ها از: سيد فضل اله هاشمي كرويي، عكاس و خبرنگار ورزشي وبسايت

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: چهارشنبه 09 بهمن 1392 ، ساعت 10:11 ق ظ
همونطوری که فکرشو می کردیم جشن، خیلی زیباو باشکوه بود.ممنون از همه مهمانانی که از شهر و روستاهای اطراف تشریف آورده بودن و از همه محلی ها بخصوص آقایان حاج ابولحسن قاسمی،حاج محسن لاسمی که از خیرین خوب و بزرگ شهر و استان ماهستن ممنونیم،چون واقعا با حضور این بزرگان مراسم رنگ و بوی خاصی داشت.
نقل قول
 
 
0 # مجتبی فاضل هریکندی در تاریخ: چهارشنبه 09 بهمن 1392 ، ساعت 11:11 ب ظ
درود
جشن باشکوه شما باعث حس غرور برای خودم بود و یه حس وطن پرستانه داشت
احساس یکدل بودن داشتم با دوستانم در تیم کروکلا
ممنون از شما قهرمانان که اجازه دادید منم سهمی در برداشت ازین شادی رو داشته باشم.
به امید موفقیت شما در مراحل بعدی...
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20