*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نقش رسانه در ورزش

 

رسانه ها نقش بسیار کلیدی و اساسی در رویدادهای اجتماعی دارند، بطوری که رقابت اساسی آنها بر مبنای کیفیت و سرعت اطلاعات، به مراتب بیشتر از کیفیت دامنه ی پوششی اخبار می باشد. یعنی یک رسانه علاوه بر اینکه موضوعات مختلف را پوشش می دهد به  کیفیت و زمان اطلاع رسانی نیز توجه خاصی دارد! در حیطه ی ورزش نیز این هماهنگی ها و سرعت عمل ها موجب امتیاز و برتری اصحاب رسانه خواهد شد.

 

 

از بین رسانه های مختلف ورزشی مثل روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، برنامه های صدا و سیما و غیره، ما به بررسی رسانه های آنلاین (وبسایت های ورزشی ) پرداخته و تلاش می کنیم تا خواسته های  مخاطبین را بیشتر از پیش در نظر بگیریم!

 

 

از یک رسانه ی آنلاین انتظار می رود:

 

 1- اخبار ورزشی را با تمام کیفیت و جزییات، در سریعترین زمان ممکن، به اطلاع عموم برساند!

 

در اینجا یک هوشمندی خاصی باید لحاظ شود بدین صورت که برای پوشش خبری یک مسابقه، بلافاصله بعداز پایان بازی، نتیجه ی بازی اعلام شود سپس در مرحله ی بعدی جزییات آن درج شود و در مرحله ی  دیگر علت شکست یا پیروزی آن، از نگاه کارشناسان داخلی باشگاه(کادر فنی، مدیران و عوامل تاثیرگذار) و کارشناسان داخلی وبسایت با شفافیت و آزادی کامل بیان گردد! (در بعضی مواقع مشاهده می کنیم  ساعت ها از پایان مسابقه گذشته، ولی خبري در وبسایت درج نشده است!)

 

 

2_ از آنجایی که یکی از رسالت های مهم رسانه ها، ارتقاء سطح علمیمخاطبین می باشد، پس انتظار می رود که یک رسانه ی آنلاین، بهروش های مختلف، در برآورده کردن این نیاز به حق مخاطبین، تلاش  چشمگیری داشته باشد که می تواند با بیان قوانین حاکم بر آن  ورزش، نوشتن مقالات ورزشی و استفاده از کارشناسان برتر و مطرح، و بیان دیدگاه های آنها، این امر مهم به زیبایی انجام شود!

 

 

 

 

3_ رسالت بعدی رسانه ها، نزدیک کردن مردم به ورزش و زنده نگه داشتن و هدایت هیجانات جامعه ی ورزشی می باشد!

 

این کار میّسر نخواهد شد مگر با تعامل اصحاب رسانه با مخاطبین! (از آنجایی که این تعامل در وبسایت های ورزشی نسبت به روزنامه، تلویزیون و غیره، راحت تر و بهتر انجام می شود. بنابراين گفتگو و ارتباط فی طرفين می تواند، بیشترین تاثیر را در پویایی جامعه ی ورزشی ایفاء کند!)

 

حتی می شود ارتباط  آنلاینی بوسيله ي صدا و تصویر ایجاد کرد تا مخاطبین با رعایت بعضی  از قوانین، در آن شرکت کنند و نقطه نظرات خودشان را بیان کنند و در عین حال از نظرات دیگر کاربران وبسایت، مدیران و کارشناسان  وبسایت، مدیران و مربیان تیم، مدیران شهری و استانی ورزش های گوناگون و غیره نیز، آگاه شده و بهره مند شوند!

 

 

4_ وبسایت های ورزشی می توانند بهترین پایگاه، شناسایی استعدادهای  موجود باشند. یعنی بازیکنان مستعد را به باشگاه ها معرفی کنند (حتی امتیازات آن بازیکن را یادآور شوند! البته بدون جناح بندی ها و باند بازی ها و اهداف سودجویانه و تخریب دیگر بازیکنان!).

همچنین می توانند مربیان توانمند را معرفی نمايند تا فرصت شناخت بهتر و بیشتر توانايی هاي آنان فراهم شود!

 

رسانه ها در فضاي مجازي، در نهایت می توانند جدا از رسالت خبر رسانی، از امکانات و قدرت  احتمالی خودشان به نفع کاربران، بازیکنان، مربیان، باشگاه ها و غیره بهره ببرند و به آنها کمک هاي قابل توجهي نمايند كه در مجموع باعث رشد و پيشرفت اهالي ورزش در عرصه هاي مختلف شوند.

 

 

 

 

به قلم: بهروز طاهرپور(مربي تيم شاهين كروكلا و دارنده درجه C مربي گري فوتبال كشور)

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 238 در تاریخ: چهارشنبه 02 بهمن 1392 ، ساعت 04:11 ب ظ
ای مربی عزیز کل فوتبال مملکت مارو داره باندبازی میچرخونه همین قهرمانی تیم شمارو چرا رسانه ای نکردن آیا اگه تیم مقابلتون که ساروی بود قهرمان میشد همین کارو می کردن رسانه تاثیر زیادی تو پیشرفت داره ولی به قول شما بدون باندبازی که برا کشورما صدق نمیکنه این مطلب.
نقل قول
 
 
0 # 0098111238 در تاریخ: پنج شنبه 03 بهمن 1392 ، ساعت 09:11 ق ظ
نقش رسانه تو ورزش خیلی موثر و مفیده.
رادیو جای خودش رو داره اما تلویزیون شبکه مازندران این اواخر باپخش نکردن قهرمانی تیم محل مون خودش رونشون داد... شاید هم پولکی بودن ما نمی دونستیم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20