*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فردا سومين يادمان فريد برگزار مي شود

 

امروز سالروز درگذشت  دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشورمان است كه در سن ۳۴ سالگی، در هجدهم  دیماه سال ۱۳۸۹ يعني سه سال پيش در چنين روزي هنگام رفتن به سفر معنوی و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) درگذشت و جمعي را در غم و اندوه پرواز زود هنگامش فرو برد.

 

دانشمند جواني كه زندگي اش مي توانست در درازمدت، منشاء اثراتِ قابل توجهي در عرصه توليدات علمي، بويژه در زمينه هوا و فضا باشد.

 

 

 

دکتر فريد حسيني زاده كه در مدت زمان كوتاه زندگي علمي خود توانست در راه‌ اندازي پ‍ژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، وابسته به دانشگاه صنعتي مالك اشتر در سال 1387، مشاركتی فعال داشته باشد و به مدت دو سال (سال های87 و 88) نیز گروه پژوهشي انرژي‌هاي نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشكده، مدیریت نمايد.

 

در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درآمد و در سمت مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني و استادياری دانشكده مهندسي مكانيك این دانشگاه، به تربیت دانشجویان پرداخت.

 

دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی ‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمي دنيا(ISI) و ارائه بيش از 30 مقاله در كنفرانس‌های بين‌المللي داخلي و خارجي شد.

 

كسب عنوان يكي از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سال هاي2007 و 2008 در رابطه با نانو سيال از ديگر افتخارات علمي ايشان است.

 


هواپيماي بدون سرنشين فريد يا همان پَهپاد فريد، از جمله طرح هاي ايشان است كه مي توان دكتر فريد را، طلايه دار این پروژه بزرگ و مهم دانست و اينكه همچنان پس از سه سال از پرواز به سوي معبودش، پهپاد فريد، هر دوره پيشرفته از قبل، در آسمان ايران به پرواز در مي آيد و كارهاي تحقيقاتي و طرح هاي ايشان همچنان در حال اجراست. 

 

 

 

پيكر ايشان با نهايت احترام در ۱۹ دي ماه 1389،  از سوي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا، جمعي از دانشجويان و اساتيد دانشگاه صنعتي نوشيرواني و مردم شهرستان بابل، پس از اقامه نماز ميّت در كنار مزار شهداي گمنام دانشگاه، از دانشگاه صنعتي نوشيرواني، به سمت آرامستان گله محله بابل تشييع و در ضلع شمال شرقي آن، به خاك سپرده شد.

 

با توجه به فرا رسيدن سومين سال عروجش، مراسم يادماني از سوي خانواده ايشان، كنار مزار دكتر فريد، برگزار مي گردد.

 

 

در اين مراسم  كه در سالن اجتماعات آرامگاه گله محله بابل و با حضور خانواده ايشان، بستگان، دوستان، دانشگاهيان و اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا برگزار مي شود، با مروري بر آثار علمي و ويژگي هاي اخلاقي ايشان، ياد و خاطره اش گرامي داشته مي شود.

 

 

در اين يادمان برنامه هاي متعددي اجرا خواهد شد كه فهرست آنرا به آگاهي علاقه مندان مي رسانيم.

 

 

ساعت شروع يادمان: 14:30

 

سرود جمهوری اسلامی                          یک دقیقه

 

قرائت آياتي از کلام خدا                             4  دقیقه

 

مداحی حاج عباس اکبرنژاد                       20 دقیقه

 

پخش کلیپ همایش فريد(1391)                7 دقیقه

 

سخنرانی مهندس رجبی و رونمايي از  پَهپاد فريد5  با پخش کلیپي در اين مورد      20 دقیقه 

 

سخنرانی دكتر احمد فاطمي مدير مجمع عالي نخبگان مازندران       10 دقیقه

 

اجرای موسیقی محلی توسط استاد ابوالحسن خوشرو                   30 دقیقه

 

مراسم تقدير از گروه علمي پَهپاد فريد5                                           10 دقیقه

 


 

وعده ديدار ما

 

پنج شنبه  19 ديماه 1392، ساعت14:30

 

كنار مزار زنده ياد دكتر فريد حسيني زاده

 

سالن اجتماعات آرامگاه گله محله بابل.

 

 

با  كليك روي تصوير بالا، مي توانيد اطلاعاتي را درباره دكتر سيد فريد حسيني زاده و برنامه هايي كه به ياد ايشان، طي سال هاي گذشته، برنامه ريزي و اجرا شده است، بيابيد.

 

 

 

اميدواريم اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا در هركجاي ايران كه هستند

بتوانند شرايط حضور خود را در اين يادمان فراهم نمايند.

 

 

 

ارسال خبر: علي ايماني ايمني

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ح.الف در تاریخ: پنج شنبه 19 دی 1392 ، ساعت 08:10 ق ظ
با سلام و صلوات به روح دكتر فريد
از اينكه اين يادمان برگزار مي شه جاي تشكر داره.
پيامكي هم براي من و تعدادي از دوستان اومد از طرف بنياد فريد.
مي خواستم بگم حداقل يكسال از خبر تاسيس بنياد مي گذره اما هيچ خبري ازش نيست كه فعاليتي كرده باشه.اگه بنياد فريد، رو كاغذ باشه و دوستان بخوان اسمش رو يدك بكشن خوشايند نيست.
اميدوارم حداقل در اين زمينه كاري هم صورت بگيره.فكر مي كنم يه مسئولي بود بحث جايزه اونو هم مطرح كرده بود و گفت اون با من.
پيشنهادم اينه كه روز همايش درباره اين بنياد هم اطلاع رساني بشه چون براي من و دوستام و فكر مي كنم براي اهالي مهمه كار بنيادفريد به كجا رسيده و اصلا" قراره چيكار بشه.
باز هم تشكر مي كنم از برگزاري مراسم و به اميد حضور همه دوستان
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20