*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

چگونه بهترین باشیم

 

 

 

هر انسانی به طور طبیعی از اینکه مورد محبت، علاقه و احترام دیگران قرار گیرد، استقبال نموده و در این راه، گاهی از راه ها و روش های نامطلوب استفاده می کند.

 

 در این مقاله، اصلی ترین راه های رسیدن به مقام مذکور را مورد تاکید و توجه قرار می دهیم:

 

 


اولین گام

این است که: به همان گونه که مایلید و می پسندید با شما رفتار شود با دیگران برخورد کنید و از آنچه در دیگران می بینید و نمی پسندید دوری کنید.

 

بدون شک هرگز مایل نیستید که دیگران در غیاب شما بدی های شما را افشا کنند. یا به شما کم اعتنایی و بی اعتنایی کنند. پیشی در سلام، احترام و محبت کردن، هدیه دادن، تواضع، بی ریایی و خوشرویی از جمله مهارت های ارتباطی است که همگان طالب آنند. لذا شما هم در برخورد با دیگران به این مهارت ها مجهز و عامل شوید تا مورد علاقه و محبت دیگران واقع شوید.

 

 


دومین  گام

ذهن زیبا، زبان را زیبا می کند.

لذا اولاً نسبت به دیگران ذهنیت منفی نداشته باشید که اگر ذهن منفی داشته باشید، قطعاً در نگاه و زبان شما نیز بروز یافته و باعث رنجش دیگران شده و تعامل فی مابین را تلخ و گزنده خواهد کرد.

 

ثانیا" با مطالعه کتب اخلاقی، عرفانی و تحصیل مهارت های ارتباط مؤثر و مفید با دیگران، ذهن خود را با زیبایی های اخلاقی، به زیبایی مدیریت کنید تا بر اساس " از کوزه همان برون طراوت که در اوست" گفتار و رفتار شما نوازشگر و آرامشگر و آموزشگر مخاطبان شما شده و نحوه گفتار و رفتار آنان نیز با شما، محترمانه و دوستانه باشد.

 

 

سومین گام

ضمن رعایت اصل ساده پوشی و ساده زیستی مرتب بودن و آراستگی را نادیده نپندارید.

ظاهر شما باید نمایانگر باطن شما باشد. پوشش و آراستگی می بایست بر اساس آموزه های دینی طراحی و انتخاب شود. اصل مهم در این خصوص پوشاندن ویژگی ها و خصوصیات بدن از نامحرم است.

 

 

 چهارمین  گام

در مجالس و محافل شادی و عزای دیگران مشارکت داشته و با آنان (البته در چارچوب شرع) همدلی و همنوایی داشته باشید.

 

 

 

پنجمین گام

از مجادلات و مباحث تلخ و آزار دهنده به شدت پرهیز کنید.

خوبی های خود را پنهان، خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید.

 

 

 

 ششمین گام

نه قهر کنید نه قاطی شوید. مراودات و آمد و شُدهای خود را با خویشان و دوستان در حد اعتدال (نه افراط و نه تفریط) حفظ کنید. رفت و آمدهای زیاد موجب دلزدگی و آزردگی شده و منجر به تنش ها و چالش های فرسآینده خواهد شد. همانطور که معاشرت و مراوده حداقلی نیز، موجب کاسته شدن مهر و محبت و علاقه فی مابین خواهد شد.

 

 

 

 هفتمین گام

اگر قهر و قطع رحمی بین دوستان و خویشان ایجاد شده در جهت اصلاح و دوستی بین آنان تلاش کنید.

 

 

 

 هشتمین گام

گاهی با استفاده از مناسبت های مختلف با دادن هدیه، تماس تلفنی، دیدار و ملاقات حضوری و همدردی، ارتباط فی مابین را، پُر از مهر و محبت کنید.

 

 

 

نهمین گام

توقع خود را از دیگران کاهش دهید، بلکه اصلاً توقع نداشته باشید. آدم متوقع، منزوی و تنها می ماند. اگر محبتی ابراز می دارید و یا هدیه ای به او می دهید، توقع تلافی کردن، رابطه شما را مخدوش و محبت شما را در دل و دیده اطرافیان به شدّت کاهش خواهد داد.

 

 

 

دهمین گام

کمتر صحبت کنید، بیشتر گوش بدهید. فراموش نکنید دو گوش دارید و یک زبان.

 

 

 

یازدهمین گام

خوبی های خود را پنهان و خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید.

 

 

 

دوازدهمین گام

در میهمانی ها و مسافرت ها و گردهم آیی ها، مسئولیت پذیر و فعال باشید در پذیرایی ها و خدمات و مساعدت ها، پیشتاز باشید.

 

 

 

سیزدهمین گام

منظم باشید. آدم بی نظم همواره از کمبود وقت می نالد. مضطرب است. دائم دیگران را می رنجاند. فراموش نکنید هر پدیده موزون و نظم پذیر، چشم نواز است منظم باشید تا در دل و دیده دیگران وارد شوید.

 

 

 

چهاردهمین گام

سعی نکنید در پوشش و رفتار و گفتار ادای کسی را در آورید. خودتان باشید.( البته الگو برداری از خوبان بی اشکال و مفید است) اما تقلید کودکانه مضر و بی نمک.

 

 

 

منبع: تبيان

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # 0098111238 در تاریخ: شنبه 26 بهمن 1392 ، ساعت 09:11 ق ظ
اینگونه مطالب بسیار عالی و به جاست...
انشاالله همه ما بتونیم این مطالب زیبا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم...
ممنون ازاعضای محترم وبسایت,,
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20