*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

امكان لغو مجوز احداث پايگاه امداد و نجات بين شهري، در ايمن آباد

 

در سال 1391 با توجه به اعلام جمعيت هلال احمر استان مازندران مبني بر درخواست زمين جهت احداث جايگاه ثابت امداد و نجات جاده اي در محور آمل به بابل، جوانترين خيّر روستايمان، زنده ياد سيد صادق هاشمي كرويي(ره)، زميني به مساحت 1200 متر مربع،( واقع درضلع شرقي كارخانه شاليكوبي اطمينان و روبروي پمپ بنزين ايمن آباد،) به اين امر اختصاص دادند تا هر چه زودتر، يكدستگاه ساختمان با امكانات پيشرفته، به اضافه باند فرود براي يك فروند بالگرد، احداث شود.

 

 

 

 

 آقاي غلامعلي فخّاري، معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان مازندران در گفتگو با خبرنگار وبسايت روستا، از امكان لغو مجوّز احداث پايگاه ثابت امداد و نجات جاده اي خبر داد.

 

ايشان با توجه به اهميت محور جاده ي بين المللي بابل به آمل، و ايجاد پايگاه سيّار امداد و نجات جاده اي، تصميم بر آن شد تا پايگاه ثابتي با تمام تجهيزات پزشكي و امداد رساني در اين محور احداث شود، اما با توجه به كارهاي كارشناسي و ارزيابي موقعيت زمين اهدايي، نواقصي مطرح شد:

 

اول اينكه:  با توجه به بالا بودن سطح آب زمين مذكور، نياز به هزينه اي معادل زمين اهدايي، براي همسطح كردن آن با جاده بين المللي و حتي بالاتر مي باشد كه رديف بودجه اي خاصي از سوي سازمان هلال احمر براي آن تعريف نشده است.

 

دوم اينكه: عرض اين زمين نسبت به جاده اصلي بسيار كم مي باشد.

 

سوم اينكه: به دليل وجود مركز بهداشت روستايي در ضلع شمالي روستا و جاده، زمين مورد نظر بايد در ضلع جنوبي روستا قرار داشته باشد.

 

 ايشان در ادامه ضمن قدرداني از زحمات خيّر بزرگوار روستاي ايمن آباد زنده ياد سيد صادق هاشمي كرويي و همچنين پدر بزرگوارشان حاج سيد جعفر، عنوان نمودند:

ما به آقاي هاشمي پيشنهاد داديم كه اين زمين با زمين ديگري تعويض شود تا شرايط لازم را براي احداث پايگاه ثابت امداد و نجات جاده اي دارا شود. حال چه با تعويض و چه با فروش آن و خريد قطعه زميني ديگر، حتي با متراژ كمتر.

 

آقاي فخّاري در ادامه يادآور شدند:

مجوّز تاسيس پايگاه ثابت امداد و نجاتِ نه تنها جاده اي، بلكه بين شهري، كه به مراتب از اهميت خاصي برخوردار است از سازمان جمعيت هلال احمر كشور دريافت شد كه با امكانات ويژه تر و كاملتر، اين پايگاه، احداث و بهره برداري خواهد شد. اما با توجه به مصوبه ي شوراي عالي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران مبني بر فرصت يكساله ي تامين زمين مناسب  از تاريخ صدور مجوّز، اگر زمين مورد نظر با توجه به معيارهاي لازم، تهيه نشود، مجوز باطل مي شود.

از اين جهت نياز است اين خيّر بزرگوار با همت و مشورت اهالي محترم و همچنين نهادهاي اجرايي روستا، شرايط را براي حل اين مشكل فراهم آورند.

 

آقاي فخاري اين مطلب را حدود دو ماه گذشته ضمن حضور در منزل آقاي هاشمي( اهدا كننده زمين) متذكر شدند و ايشان نيز زميني در بالادست اين زمين، براي تعويض پيشنهاد دادند كه چندان مناسبتر از اين زمين نبوده است اما بهرحال همت تمامي اهالي اين روستا را مي طلبد و بويژه خيّرين بزرگوار روستا و حتي شهرستان بابل كه اين شهر رتبه دوم را در موقوفات جمعيت هلال احمر كشور داراست.

 

ايشان ضمن تاكيد فراوان، با توجه به فرصت سه ماهه باقي مانده تا پايان سال و لغو مجوّز، كه از تهران صورت مي گيرد و در تاريخ سر رسيد منقضي مي شود و كاري از دست مان ساخته نيست، از همه ي عزيزان درخواست نمودند تا شرايط را براي معرفي زمين مناسب هموار سازند تا مجوز احداث اين پايگاه كه پيامدهاي مهم ايمني، امنيتي، بهداشتي و اقتصادي را براي حداقل اهالي اين روستا به همراه دارد از دست نرود.

 

 

 

ايشان در خصوص باند فرود (pad) بالگرد در همين مكان عنوان كردند:

با توجه به ويژگي خاص استان مازندران در سطح كشور و  دارا بودن بالگرد و داشتن پايگاه امداد هوايي در فرح آباد ساري كه بزرگترين آشيانه شمال كشور نيز محسوب مي شود، در جهت جابجايي و انتقال مصدومان به مراكز درماني، نياز است تا در محور هاي مختلف از جمله محور مهم بابل به آمل، محلي براي فرود بالگرد نيز تعيين شود كه در صورت ساخت پايگاه ثابت امداد و نجات بين شهري در ايمن آباد بابل، اين مهم نيز يعني پد مناسب براي فرود بالگرد در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به محور  پُر رفت و آمد و خطرناك شمال كشور يعني همين محور، طبيعي است در دراز مدت يكي از بزرگترين و مجهزترين پايگاه هاي امداد و نجات بين شهري كشور شود.

 

 سيد جعفر هاشمي كرويي پدر بزگوار زنده ياد سيد صادق هاشمي اهدا كننده زمين 1200 متري مورد نظر، در پاسخ به ابهامات مطرح شده عنوان نمودند:

 

بنده حاضرم عرض ورودي زمين مورد نظر را كه 12 متر است باشيب عرضي و ملايم، حتي به دو برابر آن نيز افزايش دهم و مشكل خاصي در اين باره وجود ندارد. و اين را به خود آنان نيز كه اوايل محرم به منزل بنده آمدند عنوان نمودم.

 

درباره ريختن گِل و بالا آمدن سطح زمين نسبت به جاده اصلي، اقداماتي را شخصا" انجام دادم تا گِل هاي مازاد را حتي از شهرداري بابل به روستا آورده و در زمين مورد نظر بريزند، تازه به ازاي آن مبلغي حدود 20 هزار تومان پرداخت مي نمودم، اما با اعتراض دو سه نفر از همسايگان مواجه شدم. چرا؟ نمي دانم.

 

اما اينكه زمين در بخش ايمن آباد جنوبي در نظر گرفته شود، بنده همان روز اهداي زمين، زمين روبرويي را  به آنها پيشنهاد دادم، اما آنان نپذيرفتند و همين زمين را قبول كردند. لذا در حال حاضر  آن زمين، امروزه شرايط لازم را ندارد.

 

 

در هرصورت بنده مايلم به هر شكل ممكن براي تعويض زمين و يا فروش آن و خريد زميني ديگر در هر نقطه از روستا جهت تاييد و احداث اين پايگاه امداد و نجات، نهايت همكاري را بنمايم.

 

از شوراي اسلامي روستا و بزرگان محل مي خواهم وارد عمل شوند و مشكل را حل نمايند، مشكلي كه گره كوري ندارد.

 

 

اما با توجه به تماس تلفني با رئيس شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد، ايشان از پيگيري اين مهم خبر دادند.

 

سيد هادي حسيني ايمني افزودند:

به همراه يكي از كارشناسان جمعيت هلال احمر بابل، زميني را روبروي مركز بهداشت شهداي ايمن آباد مورد بازديد قرار داديم كه با توجه به نزديكي آن به مركز بهداشت روستايي مورد تاييد قرار نگرفت.

 

ايشان با توجه به وجود مشاور املاك در روستا، هماهنگي هايي را انجام دادند تا زمين مورد نظر، با معيارهاي مورد نظر جمعيت هلال احمر استان منطبق باشد تا اين امر مهم كه پيامدهاي خوبي همچون امكانات پزشكي و افزايش ضريب امداد و نجات جاده اي را بويژه براي اهالي روستا مي تواند به همراه داشته باشد به راحتي از دست نرود.

 

رئيس شوراي روستاي ايمن آباد به اهالي قول دادند، تمام توانشان را براي تهيه زمين مورد نظر انجام خواهند داد.

  

 

  زنده ياد سيد صادق هاشمي كرويي
 

 

 

اميدواريم در راستاي حل مشكل موجود، قدم هاي محكمي از سوي نهاد هاي اجرايي از جمله دهياري و اعضاي شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد و همچنين كروكلا، بزرگان و خيّرين روستا برداشته شود.

 

 

 

 ضمن قدرداني از آقاي غلامعلي فخّاري،معاونت امداد و نجات سازمان جمعيت هلال احمر استان مازندران،

 كه با وبسايت روستاي ايمن آباد و كروكلا به گفتگو نشستند.

 

 

تهيه و تنظيم خبر: عسكري اميني ايمن آبادي

 

 
 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20