*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نخاله هاي طرح عقب نشيني روستاي بالاكروكلا پاكسازي شد


در حالي كه روستاي بالاكروكلا با همت، تلاش، همدلي و همكاري صميمانه ي اهالي روستا با اعضاي شوراي اسلامي و دهيار، در حال اجرايي شدن فاز سوم طرح عقب نشيني است، پاكسازي نخاله هاي ديوارها و ساختمان هاي تخريبي اين طرح، جمعه 22  آذرماه  آغاز شد و به پايان رسيد.

 

 

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي دهيار روستاي بالاكروكلا با بيان اين خبر افزودند:

 

براي كاهش هزينه هاي جاري طرح عقب نشيني روستا، پي گيري جدي براي استفاده از ابزار و امكانات دولتي صورت پذيرفت تا پس از دو هفته با موافقت اداره راه و ترابري شهرستان بابل، يك دستگاه لودر به همراه يك دستگاه خودروي كاميون به دهياري روستا به مدت يك روز اختصاص يافت تا جمع آوري و حمل نخاله هاي ساختماني ناشي از ديوارها و ساختمان هاي تخريبي روستا، انجام شود.

 

اين پي گيري نزديك به هفتصد هزار تومان براي روستا در ادامه طرح عقب نشيني، صرفه جويي اقتصادي به همراه داشته است.

 

 

 

ايشان در ادامه افزودند:

نخاله هاي جمع آوري شده در زمين هاي كشاورزي كه مشمول طرح عقب نشيني قرار گرفتند و نسبت به جاده اصلي اختلاف سطح داشتند ريخته شد تا هم سطح گردند.

 

 

 

دهيار بالاكروكلا با بيان عقب نشيني بيش از هفتصد متر از جاده هاي اصلي و فرعي روستاي بالاكروكلا و آماده شدن آن براي اجرايي شدن طرح هادي، عنوان نمودند:

سعي مي شود فاز سوم طرح عقب نشيني نيز انجام پذيرد تا نگراني براي اجرايي شدن طرح هادي روستا كه از سوي بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان بابل صورت مي پذيرد مشكلي به همراه نداشته باشد.

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي در پايان، قدرداني و تشكر ويژه خود و اعضاي شوراي اسلامي بالاكروكلا را ، نسبت به اهالي اين روستا ابراز داشتند و افزودند:

 

طرح عقب نشيني فقط و فقط با همت و همدلي اهالي صورت پذيرفت و ما مديون آنان هستيم و مردم روستايمان لياقت و شايستگي بيش از اينها را براي داشتن روستاي آباد و پيشرفته دارند.

 

در اين طرح حدود دوازده متربراي عرض جاده اصلي در نظر گرفته شده است كه حتي بعضي از عزيزان نزديك به نيم متر اضافه بر سازمان اقدام به عقب نشيني نموده اند، تا حريم همسايه روبرويي با مشكل مواجه نشود.

 

در طرح عقب نشيني روستا، از سوي دهياري فقط ديوار كشي صورت مي گيرد و  حمام، آشپزخانه و يا احتمالا" طويله اي تخريب شود، با توجه به بودجه اندك اختصاص يافته، هزينه اي براي پرداخت وجود ندارد.

 

 

 

ايشان از افرادي كه حتي بيش از متراژ تعيين شده به عقب نشيني پرداختند اشاره نمودند و حتي از سيد بابا هاشمي كرويي نيز نام بردند كه با توجه به شرايط سخت زندگي و بيماري اش نزديك به چهار و نيم متر عقب نشيني نمودند بدون اينكه حتي درخواست دريافت يك ريال وجه نقد نمايند.

 

لازم به توضيح اينكه با همدلي اهالي حتي جابجايي دروازه هاي حياط خانه ها نيز، با هزينه مالكان و اهالي روستا صورت گرفت كه جاي بسيار قدرداني است از اين همه تعامل و همدلي روستائيان در عقب نشيني و پيشرفت روند اجرايي طرح هادي روستا.

 

 
 
 سيد محمد هاشمي كرويي در ادامه افزودند:

فاز سوم طرح هادي روستاي بالاكروكلا از نانوايي روستا آغاز و به سمت مسجد النبي(ص) در حال اجرا مي باشد كه احتمال اتمام آن ضعيف به نظر مي رسد چون اعتبار مورد نياز براي اتمام آن كافي نخواهد بود. اما سعي مي شود با همكاري و همدلي خانوارهاي اين كوچه، كار را به اتمام برسانيم.

 

 

 در پايان دهيار روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) باز هم از همكاري بسيار خوب و صميمانه اهالي روستا با همه دغدغه هاي اقتصادي شان، بسيار قدرداني نمودند.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20