*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

برگزاري كارگاه خلاقيت علمي و عملي در مدارس روستا

 

يك دوره كلاس آموزشي، علمي و عملي جهت يادگيري و پرورش خلاقيت و نوآوري دانش آموزان روستا در مقاطع مختلف از سوي گروه " كاسپين علوم آزما " كه زير نظر مركز رشد و فن آوري دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل است در مدارس روستايمان ايمن آباد و كروكلا برگزار مي شود.

 

 

 

 

 حاج محسن لاسمي ايمني قائم مقام مجمع خيّرين شهرستان بابل و خيّر بزرگوار روستايمان با بيان اين خبر افزودند:

 

با توجه به توان علمي و هوش بالاي دانش آموزان روستايمان و عملي نمودن تئوري هاي كتاب درسي در محيط آزمايشگاهي و حتي ساختن وسايل و ابزار آن توسط خود دانش آموزان، طي هماهنگي با مسئولين گروه كاسپين علوم آزما، يعني مهندس عبدالرحيم عراقي و دكتر رضا خان بابايي، بر آن شديم تا با برگزاري يك دوره كلاس آموزشي، علمي و عملي طي دو روز، دانش آموزان با دنياي واقعي علوم، بيشتر آشنا شوند.

 

ايشان در ادامه افزودند:

اين كلاس ها كه در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه ي همين هفته  يعني 19 و 20 آذرماه 1392 در مدارس روستا برگزار مي گردد، سعي مي شود مطالب علمي كتب درسي بصورت عملي با اختراع وسايل به دست خود دانش آموزان، آموزش داده شود.

 

حاج محسن لاسمي ايمني ضمن قدرداني از مهندس عبدالرحيم عراقي و همچنين دكتر رضا  خان بابايي، بيوگرافي علمي كوتاهي از  اين عزيزان را اعلام نمودند:

 

 

مهندس عبدالرحيم عراقي

 

فوق ليسانس برق الكترونيك و عضو هیات علمی گروه الكترونیك دانشگاه مازندران.

 

مخترع و مبتكر انواع ربات ها،سازنده ربات مورچه (ربات مورچه به عنوان كوچكترین ربات ساخت ایران كاملا در ابعاد و به فرم یك مورچه واقعی است)، ربات آزمایشگر (می‌تواند ترانس‌های مهتابی تولید شده را به طور خودكار آزمایش كرده و ترانس سالم را از ترانس خراب جدا ‌كند)، ربات رنگرز با قابلیت رنگ آمیزی اتاق‌ها و سالن‌ها، ربات آشپز، تله الكتریكی حلزون، دستگاه فاز متر و اهم متر صوتی، چراغ هوشمند به منظور جلوگیری در مصرف زاید برق، استفاده از ماشین حساب برای كنترل خطوط تلفن راه دور، دو شاخه تعیین كننده سیم تلفن و سیم برق متناوب و مستقیم و خودروی خورشیدی بدون راننده و ...

 

 

 

دكتر رضا  خان بابايي

 

فوق دكتراي فيزيك اعصاب از دانشگاه اوتاوا در كانادا،

ليسانس و فوق ليسانس فيزيك كاربردي از دانشگاه صنعتي اميركبير،

دكتراي فيزيك اعصاب از دانشگاه واشنگتن در امريكا،

عضو هیات علمی گروه فيزيك دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و استاد راهنمای تیم کاسپین علوم آزما.

 

 

حاج محسن لاسمي ايمني عنوان نمودند: بايد از پتانسيل شهرستان بابل در رشد سطح علمي مدارس روستايمان حداكثر بهره را برد. از اين پس سعي مي شود ضمن هماهنگي با اداره آموزش و پرورش بابل و همچنين دانشگاه صنعتي نوشيرواني، ارتباط ميان مدرسه روستايمان و دانشگاه را بيشتر نمود تا شاهد شكوفايي استعدادهاي بالاي دانش آموزان و آينده سازان كشورمان باشيم.

 

ايشان اين نكته را نيز يادآور شدند: با رايزني هاي انجام شده براي سال تحصيلي جديد سعي مي شود معلمان و آموزگاران نمونه شهرستان بابل، براي تدريس به مدارس روستا اعزام شوند. دانش آموزان ايمن آباد و كروكلا هوش و توان علمي بالايي دارند و بايد اين استعدادها پرورش يابد و قله هاي ترقي را بيش از گذشته طي نمايند.

 

 

 


زمان برگزاري دوره ها:

 

سه شنبه   19  آذر ماه  1392  ساعت 9  تا  11  صبح         دكتر خان بابايي

 

چهارشنبه   20  آذر ماه  1392  ساعت 9  تا  11  صبح         مهندس عراقي

 

 

 

 

وبسايت روستا از اين عمل شايسته و علمي حاج محسن لاسمي ايمني، قدرداني مي نمايد.

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ح.الف در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 12:09 ب ظ
سلام به حاج محسن لاسمي
كار قشنگيه انشا اله كارهاي علمي از اين دست بيشتر انجام بشه. مهندس عراقي از پيشكسوتان بخش اختراعات كشور هست.اگه تو روستامون كارهاي علمي و فرهنگي بيشتري انجام بشه نتيجه هاي خوبي رو بايستي در طولاني مدت شاهدش باشيم.
يه بنياد فريدي هم قرار بود كارهاي علمي انجام بده كه مثل اينكه هيچ خبري ازش نيست. اميدوار بوديم كارهاي علمي انجام بشه.دفتر و دستكي و بعدش هم كه هيچي.حيف شد. خيلي اميدواريم اين كار ادامه داشته باشه.
نقل قول
 
 
0 # علي ايماني در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 01:09 ب ظ
با سلام
تابستان 92 در فكر برگزاري اين كلاس در روستا بوديم كه به علت نداشتن پشتيبان مالي انجام نشد اما اكنون جاي بسيار خوشحالي است كه اين حركت علمي با پشتيباني مالي حاج محسن لاسمي در حال انجام است.
تشكر و سپاس بي پايان از حاج محسن
نقل قول
 
 
0 # ورمتونی در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 03:09 ب ظ
احسنت به این تلاش احسنت به این پیشرفت
نقل قول
 
 
0 # حسيني ايمني در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 08:09 ب ظ
كار بسيار جالبي است.دست مريزاد حاج محسن
نقل قول
 
 
0 # لاسمی در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 10:09 ب ظ
بنده افتخار شاگردی دکتر خان بابایی رو در دانشگاه صنعتی نوشیروانی داشتم.
ایشون در اخلاق هم مثل درس نمونه هستند.
امیدوارم جویندگان دانش از این اسوه علم و اخلاق بهره ببرند و دوباره ایشون رو به روستا بکشونن.
سپاسگذار از عموی علم دوستم حاج محسن.
نقل قول
 
 
0 # تلي مس سك در تاریخ: یکشنبه 17 آذر 1392 ، ساعت 11:09 ب ظ
سلام مي كنم به آقاي علي ايماني.
اعضاي بنياد فريد كه فكر مي كنم در ارديبهشت ماه انتخاب شدند حدود 13 نفري ميشوند.حداقل هر كدامشان يه ماشين بيست سي ميليوني هم دارند. مي شود با نفري ده هزار تومان كه مي شود صد و سي چهل هزار تومان برنامه علمي به اين شكل را هر ماه انجام داد چه برسد درطول سال تازه اگر هزينه مالي آنچناني نياز باشد.
شايد دوستان دنبال اين مسائل نيستند.دم حاج محسن گرم گرم كه اهل عمل هستند.
ممنون مي شوم از آقاي ايماني اگر درباره بنياد فريد توضيحي هم داشته باشند كه كارش تا كجا پيش رفته است.قرار بود ساختماني ساخته بشود و كارهايي صورت بگيرد و دفتري هم يكي دو هفته اي فعال بود.
نقل قول
 
 
0 # علی ایمانی در تاریخ: سه شنبه 19 آذر 1392 ، ساعت 06:09 ب ظ
با سلام خدمت تمام بچه محلی های خوب و باصفا
از آنجا یی که خیلی اهل جنجال و هیاهو نیستم تنها به رسم ادب چند نکته را نه جهت توجیه بلکه توضیح بعضی از انتقاداتی که در طول یکسال اخیر صورت گرفته خدمتتان متذکر می شوم.

1-پیشنهاد بنیاد علمی فرید را وقتی مطرح کردیم نظر بعضی از دوستان در یک مکانی خارج از روستایمان بود اما اصرار ما این بود که بهترین پایگاه،روستای خودمان می تواند باشد هر چند پیش بینی بسیاری از مشکلات را می کردیم بنابراین تصمیم گرفتیم تا در غالب یک همایش این پیشنهاد را به اطلاع همه برسانیم و اینگونه شد.

2-اطلاع داشتیم و داریم که اجرایی شدن این کار نیاز به آگاهی بخشی به اهالی و نیز بودجه و وقت زیاد دارد، بنابراین همدلی و همفکری همه ی اهالی به ویژه محصلین و متخصصین را همواره درخواست داشته ایم و انتظار داریم انرژی هایمان را صرف تقریب کنیم نه تخریب! تا این مهم انجام گیرد.

3-همان طور که مطلعید این کار کاملا" داوطلبانه بوده و وظیفه ی رسمی کسی یا گروهی نیست، بنابراین همه ی ما می توانیم به هم کمک کنیم و بخشی از کار را تقبل کنیم تا مجریان تشویق و ترغیب شوند و اگر انتقاداتی هم باشد باید همراه با راهکارهایی باشد اما متاسفانه موجهای منفی کم نیست!

4-شاید نیاز به گفتن نداشته باشد، تا جایی که برای بنده و دوستان مقدور باشد هم از وقت و هم از نظر مالی هزینه می کنیم تا بعضی از امور را پیش ببریم اما در بعضی موارد مانند کلاس های خلاقیت هزینه ی هر دانش اموز در طول دوره یکصد و پنجاه هزار تومان اعلام شده بود که با هیچ کسی صحبت نکردم و خوشبختانه اکنون به همت حاج محسن انجام شد.(لازم به ذکر است رایزنی های بنده و حاج محسن جداگانه انجام شد و هیچ کدام،از کار هم خبر نداشتیم).

5-سکوت یکسال اخیر و تعطیلی دفتر و ساختمان و... بدلایلی بوده که به معنای تعطیلی این کار نبوده و نخواهد بود، بلکه بهتر میدانیم کارها را تا رسیدن به قطعیت،خبری نکنیم. چنان که در تابستان با چند مرکز علمی و اجتماعی برای همکاری،مشورت نمودم اما بدلیل نیاز به وقت گذاری و رایزنی بیشتر به نتایج مطلوب نرسیدیم اما ناامید نیستیم که صد البته همراهی دوستان به ویژه اعضای هیات امنای بنیاد میتواند راهگشای خوبی باشد.

6-در پایان از همه ی دوستان و اهالی تقاضا داریم، بیاییم به هم اعتماد کنیم تا شاید امسال در سومین سالگرد پرواز دکتر فرید گشایشی در این کار صورت گیرد.
خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20