*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

فردا شب مراسم آئيني قوم بني اسد در روستا، به نمايش در مي آيد

 

 در ادامه مراسم آئيني قيام عاشورا كه از اول محرم آغاز و از شب هفتم بصورت دسته روي پي گيري شد و با برگزاري مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني، امشب به شب شام غريبان رسيد، فردا شب همانند سال گذشته مراسم قوم بني اسد در روستا برگزار مي شود.

 


 

 

سيد محمد هاشمي كرويي، دهيار روستاي بالاكروكلا كه هماهنگي با مسئولين اين هيات را هرساله براي نمايش آخرين بخش از مراسم آئيني ايام محرم در روستايمان، به انجام مي رساند با بيان اين مطلب افزودند:

 

مراسم نمايشي قوم بني اسد كه شامل هياتي 50 نفره از روستاي خراسان محله بخش لاله آباد مي باشند، فردا شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و مرثيه خواني و پذيرايي شام، با لباس خاص اين قوم كه بر تن مي كنند و با در دست داشتن بيل و كلنگ كه نشان از ابزار جمع آوري و دفن پيكر مطهر شهداي كربلاست، به سوي تكيه پايين كروكلا، سپس مسجد جامع ايمن آباد و پس از آن به مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد خواهند آمد و مراسم اين شب را به اجرا خواهند گذاشت.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20