*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جمع آوري و حمل زباله هاي روستايمان!!

 

با توجه به معضل زباله ها در دنياي امروز و بويژه حركت سريع زندگي روستايي به سمت زندگي ماشيني و شهري جمع آوري، حمل و بازيافت زباله هاي روستايي درد سرهاي زيادي را براي روستائيان ايجاد كرده است.

 

در اين خصوص روستايمان ايمن آباد و كروكلا نيز سالهاي سال است، از اين مهم رنج مي برد.

 

 

اطلاع يافتيم از سوي اداره كل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران، تعداد  بیست و یک دستگاه ماشین نیسان دیزل کمپرسی برای حمل زباله به دهیاران واجد شرایط استان مازندران، تحویل شد كه با توجه به معضل زباله روستايمان به نظر مي رسد جاي سه دهيار روستاي ايمن آباد، پايين كروكلا و بالاكروكلا خالي بود.

 

 

رضا آزاد کناری مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در 5 آبان ماه 1392 در در محل تحويل اين خودروها اعلام نمود:

 

قیمت هر دستگاه خودروی نیسان، ویژه جمع آوری زباله حدود 300 میلیون ریال(30 ميليون تومان) است، كه با مشارکت دهیاری ها تامین شد.

 

 

 

وی افزود: خودروهای تحویلی به دهیاران استان برای جمع آوری و حمل زباله و سایر خدمات قابل نیاز در روستاها استفاده خواهد شد.ماه گذشته 12 دستگاه بكهو لودر و بیل مکانیکی خریداری و در اختیار دهیاری های استان قرار داده شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون زباله های حدود هزار و 602 روستای دارای دهیاری مازندران، جمع آوری و به محل دفن زباله های شهرداری‌های استان حمل می شود، افزود:

 

 در روستاهایی که دهیاری راه اندازی نشده، می توانند از طریق شوراها و به صورت مشارکتی با روستاهای همجواری که داری دهیاری هستند از خدمات جمع آوری وحمل زباله آنان استفاده کنند.

 

آزادکناری از دهیارانی که توانایی مشارکت حداقلی در خرید خودروی نیسان حمل زباله را دارند، خواست از طریق امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از دو هزار و 500 تن زباله روزانه در سطح استان تولید و جمع آوری می شود، گفت: حدود یک سوم از زباله های استان در روستاها تولید و جمع آوری می شود.

 

آزادکناری ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال با مشارکت دهیاری های استان تعداد دیگری خودروی جمع آوری زباله به روستاهای استان اختصاص یابد.

 

 

 

اميدواريم با توجه آمارها و راهكارهاي ارائه شده از سوي مدير كل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران، اعضاي شوراي اسلامي و دهياران روستاي ايمن آباد، پايين كروكلا و بالاكروكلا، پي گير حل اين معضل بزرگ در روستايمان باشند تا شاهد پيامدهاي منفي درازمدت زباله ها در روستايمان نباشيم.

 

 

 

منبع: وبسايت اداره كل امور روستايي مازندران

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # محلی در تاریخ: چهارشنبه 08 آبان 1392 ، ساعت 04:08 ب ظ
سلام
اوایل سال ۹۲هماهنگی هایی توسط دهیار پایین کروکلا با آقای آزاد کناری در مورد موضوع بازیافت زباله و مسایل مربوطه انجام گرفت.حتی قول بودجه ای ناچیز جهت پیگیری دادند. ضمنا" به همین دلیل نام روستای ما برای آقای آزادکناری کاملا" آشناست فقط زحمت و پیگیری لازم دارد!
نقل قول
 
 
0 # حسینعلی اصغرنیا در تاریخ: جمعه 10 آبان 1392 ، ساعت 10:08 ب ظ
باسلام،
در حال حاضر مسئله و مشکل اصلی مدیریت پسماند های جامد(زباله) نه تنها در روستایمان بلکه در سطح شهرستان،استان و کشورمان عدم تفکیک صحیح و اصولی زباله ها در مبداء تولید می باشد و به نظر اینجانب بایستی دهیاران محترم در حال حاضر ابتدا جهت فرهنگ سازی تفکیک زباله ها از منازل،اقدام اساسی به عمل آورند و سپس در کنار آن برای خرید وسیله حمل اقدام نمایند.
نقل قول
 
 
0 # سکینه بزرگی در تاریخ: یکشنبه 12 آبان 1392 ، ساعت 08:08 ق ظ
باسلام -خدا قوت .شما رو بخدا برای زباله روستای عزیزمان فکری بکنید خیلی معضل است که روستای به این پیشرفته و بااین مردم خوب و فداکار بالاخص برای مراسمات ائمه بزرگوار حتی حاضرند جان خودشان را فدا کنند ولی همت لازم برای تمیزی و زیبا ئی محل حرکتی ندارند. خواهشی که از دهیار محله مان داریم این است که معضل مهم زباله حل شود. تا مادران عزیز زحمت کش مان برای این که زباله ها را درکجا محو کنند اذیت نشوند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20