*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اجراي فاز دوم عقب نشيني طرح هادي بالاكروكلا آغاز شد



متوقف شدن طرح هادي روستايمان ايمن آباد و بالاكروكلا در سال 1392 محدود به همين دو روستا نمي شود بلكه طرح هادي بسياري از روستاهاي استان مازندران و كشور با توجه به بحران اقتصادي موجود، نيمه كاره رها شده است.

 

اما طرح عقب نشيني در روستاها كه دولت بودجه مستقيمي به اين امر اختصاص نمي دهد، با رايزني ها و با پيگيري هاي دهيار و اعضاي شوراي اسلامي روستا به نتايجي مي رسد كه با بودجه هاي دريافتي و اختصاص يافته از ديگر منابع، مي توان تا حدود زيادي شاهد پيشرفت در اين امر بود.

 

با پي گيري جدي دهيار روستاي بالاكروكلا و اختصاص بودجه اي از سوي بخشداري، فاز دوم طرح هادي اين روستا آغاز شد.

 

 

طرح عقب نشيني و اجراي طرح هادي روستاي بالاكروكلا(قاضي محله)، در پنج فاز طراحي و اجرايي خواهد شد كه فاز اول آن، با هزينه اي حدود ده ميليون تومان تا مدرسه ابتدايي سابق اين روستا در اسفندماه سال 1391 به پايان رسيد.

 

فاز دوم آن از شنبه چهارم آبان ماه 1392  از انتهاي دهياري روستا در بالاكروكلاي غربي آغاز شد و به سمت آرامگاه ادامه خواهد يافت.

 

 

سيد محمد هاشمي كرويي دهيار روستاي بالاكروكلا با بيان اين مطلب افزودند:

 

در اين طرح كه با همت بالاي مردم روستا انجام مي شود، حدود دوازده متر  براي عرض جاده اصلي در نظر گرفته شده است كه حتي بعضي از  عزيزان نزديك به نيم متر نيز اضافه بر سازمان اقدام به عقب نشيني نموده اند، تا حريم همسايه روبرويي با مشكل مواجه نشود.

 

در طرح عقب نشيني روستا، از سوي دهياري فقط ديوار كشي صورت مي گيرد و  حمام، آشپزخانه و يا احتمالا" طويله اي تخريب شود، با توجه به بودجه اندك اختصاص يافته، هزينه اي براي پرداخت وجود ندارد.

 

لازم به توضيح اينكه با همدلي اهالي حتي هزينه ي جابجايي دروازه هاي حياط نيز، با هزينه مالكان و اهالي روستا صورت مي گيرد كه جاي بسيار قدرداني دارد از اين همه تعامل و همدلي روستائيان در عقب نشيني و پيشرفت روند اجرايي طرح هادي روستا.

 
 

 

سيد محمد هاشمي كرويي در خصوص تاخير در اجرايي نمودن فاز دوم طرح عقب نشيني در اين روستا عنوان كردند:

 

اول اينكه بودجه اي كه قرار بود به اين امر اختصاص يابد از سوي بخشداري پرداخت نشد و با توجه به واريز شدن اين مبلغ به حساب دهياري بالاكروكلا طي ماه گذشته، به دليل درگيري كشاورزان براي برداشت محصول رتون(دنوج) و كمبود بنّا و كارگر، فاز دوم طرح عقب نشيني با تاخير مواجه شده است.

 

سيد محمد هاشمي مي گويد حضور بنّا و كارگر بومي، هم باعث اشتغال زايي مي شود و هم اينكه با تعامل، مي توان دستمزد قابل قبولي به اين عزيزان كه اهل همين روستا هستند پرداخت نمود و يا اينكه حتي حساب دفتري با عزيزان باز كرد تا كار پيشرفت فيزيكي خوبي يابد.

 

 

 

 

دهيار روستاي بالاكروكلا(قاضي محله) از همكاري بسيار خوب و صميمانه اهالي روستا با همه دغدغه هاي اقتصادي شان، بسيار قدرداني نمودند.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # م. هاشمي در تاریخ: یکشنبه 12 آبان 1392 ، ساعت 08:08 ق ظ
سلام و درود بر دهيار بالاكروكلا كه بدون حاشيه به كارش مي پردازد.
اعتماد سازي خيلي مهم است.
دهيار و شوراي پايين كروكلا كه خواب زمستاني رفته اند و بي خيالند.اميدواري م هر چه زودتر اقدام كنند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20