*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تكيه روستاي قاضي محله براي محرم آماده شد



در آستانه فرا رسيدن ماه محرم و برگزاري آئين سوگواري در اين ماه عزيز، اهالي روستاي بالاكروكلا يا قاضي محله، شرايط فيزيكي بهتري را براي برگزاري مراسم سوگواري ايام محرم آماده نمودند.

 

 

 تكيه قديمي و چوبي روستاي قاضي محله يا بالاكروكلا كه قدمت زيادي داشته و از چوب ساخته شده بود به دليل فرسودگي در سال 1378 با تصميم هيئت امناي مسجد و با كمك اهالي تخريب و تجديد بنا مي شود.

 

هزينه ساخت اين تكيه توسط زنده ياد مير حمزه هاشمي كرويي(ره) و فيض اله بشكم و اهالي اين روستا پرداخت مي شود. تا آنجا كه همانند ساير روستاهاي مازندران، زنان روستا با فروش گوشواره، النگو، انگشتر و ساير جواهرات خود، در ساخت اين تكيه، هم قدم مي شوند.

 

اين تكيه در اواخر ماه محرم سال 1378 خراب مي شود و كمتر از يكسال، قبل از محرم سال 1378 ساخته و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

 

سفيدكاري و بتون ريزي كف اين تكيه از همان  سال تا به امروز به تاخير افتاده بود كه امسال با همت اهالي روستا، اين كارهاي عمراني، انجام مي شود و براي محرم امسال آماده بهره برداري بهتر، قرار مي گيرد.

 

آقايان سيد مهدي هاشمي كرويي، نادر و رضا يوسفي و همچنين عرفان خانلرزاده از جمله كساني بودند كه كار سفيدكاري را به انجام رساندند.

 

 

 

 

  تهيه و ارسال: سيد محمد هاشمي كرويي، دهيار روستاي بالاكروكلا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20