*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نکات ایمنی در نصب بخاري هاي گازي

 

 با توجه به برخورداري مردم روستایمان از نعمت گاز شهری از سال 1389، خوشبختانه حادثه ای گزارش نشده است و این نشان از آگاهي و دقت نظر اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا و رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز از جمله بخاری های گازی است.

 

اصولا" نا آگاهي و سهل انگاري، اساس بسياري از حوادث ناگوار است. به منظور ارائه اطلاعات دقیق تر و پيشگيري از حوادث ناگوار در استفاده از بخاری های گازسوز  و گاز بسيار خطرناك منو اكسيد كربن، که سالانه جان بسياري از هم وطنان مان را مي گيرد و به قاتل خاموش نيز معروف است، مهمترين توصيه هاي ايمني و پيشگيري را فهرست وار به آگاهي شما مي رسانيم:

 

 

 

 

1- دودكش و اتصالات آن، بايد از جنس مقاوم و بدون هيچ منفذ نشتي در سرتاسر آن باشد.

 

2- در صورتيكه از بخاري هاي گازسوز به منظور گرمايش محيط استفاده مي كنيد، حتما" مختصري تهويه از طريق درب يا پنجره در فضا ايجاد نمائيد و از درزبندي و بستن منافذ خودداري كنيد.

 

3- بكار بردن پلوپز گازي و وسايل گرمايشي جهت گرم كردن محيط، بسيار خطرناك است.

 

4- اگر لوله دودكش بخاري شما سرد باشد، دليل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهاي سمي از دودكش است در اين صورت بايد ضمن رفع نقص، به طور موقت با باز كردن قسمتي از در  يا پنجره، تهويه مناسب در محيط ايجاد نمائيد.

 

5- سرتاسر مسير دودكش ها را، به منظور اطمينان از هدايت مناسب محصولات احتراق به فضاي بيرون، كنترل و اطمينان کامل حاصل نمائيد.

 

6- اگر رنگ شعله بخاري آبي نباشد ممكن است هواي كافي به بخاري نرسيده و توليد گازمنو اكسيد كربن نمايد، لذا  از متخصصان این امر یاری بخواهید.

 

7- از قرار دادن لوله خروجي بخاري به داخل ظرف آب جدا"، خودداري كنيد.

 

8- طول شيلنگ گاز حداكثر يك ونيم متر باشد.

 

9- بنا به دستور شركت گاز، از اضافه كردن بخاري مازاد در محيط هاي كوچك جدا خودداري گردد.

 

10- در صورت خارج شدن از خانه به مدت طولاني حتما شير اصلي گاز بسته شود.

 

11- از خروج لوله دودكش در داخل شيشه پنجره نيز خودداري كنيد زيرا به علت گرم شدن دود كش ممكن است شيشه ترك برداشته و شكسته شود و در نتيجه باعث افتادن دودكش بخاري گردد.

 

چنانچه راه چاره ای نیافتید و مجبور به خروج لوله دود كش از شيشه داريد، حتما" بايد محل اتصال آنها را عايق نمائيد.

 

12- مسير دود كش ساختمان، قبل از نصب دودكش بخاري حتما" بايد بازرسي شود تا از باز بودن مسير آن  اطمينان كامل حاصل گردد. اين كار را مي توان با دود ناشي از يك تكه كاغذ نيم سوخته آزمايش نمود. بدين ترتيب كه اگر يك تكه كاغذ نيم سوخته در دهانه ورودي دودكش ساختمان قرار گيرد، دود ناشي از آن به سمت دودكش ساختمان كشيده شده و از طريق آن به خارج از ساختمان انتقال مي يابد.

 

13- هرگز از شيلنگ آب براي انتقال گاز به بخاري استفاده ننمائيد، زيرا فوق العاده خطرناك است.

 

14- لازم است بين سيستم لوله گاز ساختمان و لوله اتصال به بخاري يك شير توپكي قطع و وصل، نصب شود تا در هنگام نياز بتوان فورا" جريان گاز را قطع نمود (اين شير بايد كاملا در دسترس باشد).

 

 

 

نا آگاهي و سهل انگاري، اساس بسياري از حوادث ناگوار است.

 

 


 

تهيه و ارسال: مهندس عسكري حسيني ايمني رئيس اداره امور مشتركين گاز بابل

 

اين خبر آبان ماه 1392 در وبسايت روستا درج شده است.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # mوm در تاریخ: چهارشنبه 16 مهر 1393 ، ساعت 04:07 ب ظ
خوشبختانه بچه محل های امین ابادی ما همه ایمنی هستن وخیالمون راحته...
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20