*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به ياد 45 شهيد زنده ي روستاي مان ايمن آباد و كروكلا

 

مي گويند شهيدان شايستگاني بودند كه بايد مي رفتند و آناني كه ماندند بايسته است بمانند تا ارزش ها و جانفشاني شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان را براي من و شما بازگو كنند. اما شايد كسي تصور نكند ارزش هاي ماندگان نيز كمتر از رفتگان نبوده و نيست.

 

 

 

در روستايمان هوشنگ بزرگي 30 سال است كه قطع نخاع شده است و گاهی به دليل عفوني شدن زخم بسترش تا پاي شهادت هم پيش یم رود، حاج نقي روستاي مان 30 سال است كه عصا نقش پاي ديگرش را بازي مي كند، نوروز علي كريمي سمت راست سرش بي حس است و با چشمان يك شهيد دنيا را مي بيند، حسن جان كريمي كه هر روز تابستان، چاره اي جز تعويض زيرپوش خوني حاصل از تاول هاي شيميايي اش در فشار كار بنّايي ندارد، سيد علي حسيني (ميرنظر) كه جاي جاي بدنش را كافيست با آهنربايي در دست به آزمايش بنشيني، عباس هاشمي(عباس بنّا) كه يكسال فراموشي اش را همسرش تحمل كرد و همچنان سردرد ها امانش نمي دهد، سيد حسن حسيني(كربلايي محمد) نيز از سال 1362 با تركشي در چشمش تا به امروز با قرص مسكن شب را سحر مي كند، سيد حميد هاشمي كه گهگاهي ياراي راه رفتن بدون كمك عصا ندارد و مهره هاي كمرش در اثر موج انفجار بارها تيغ جراحي را حس كرد اما دردش كاهش نيافت و و و ... ساير عزيزاني كه متاسفانه از رنجشان آگاه نيستيم!! تا نامي از آنان و يادي از رنجشان كنيم. اما آنچنان روحيه دارند و قدرت ايمان، كه انگار اتفاقي نيافتاده است. مي گويند ما در مقابل جانبازان قطع نخاع و شيميايي حرفي براي گفتن نداريم.

 

حال آن دسته از جانبازان روستاي مان  كه در پي درصد جانبازي نرفته اند، بماند. رزمندگاني كه اثرات جنگ بر آنان نمودار شده است و شايد خود ندانند كه دليلش همين است، آنهم بماند.

 

يادمان نرود يادي از همسران جانبازان كنيم كه همچون كوهي مقاوم و با صبر و تحمل بالا، نگهداري و پرستاري از جانبازان روستاي مان را بر عهده گرفته اند و همچنان عاشقانه به اين مهم مي پردازند. همسراني كه ارزش و منزلت كارشان، كمتر از جانبازي خود جانبازان نيست.

 

 

 

وقت بگذاريم و سري به آنان بزنيم و اگر نشد حداقل با تماس تلفني اين روز را به آنان تبريك گوئيم، باشد كه بدانند و دلخوش شوند، كه هنوز فراموش نشده اند و كساني هستند كه مي دانند آنها يكي از  جانبازان روستاي مان هستند.

 

امروز ميلاد حضرت ابوالفضل(ع) علمدار قيام ماندگار كربلا كه در تقويم ملي كشورمان به نام روز جانباز نام گرفته است. اين روز را به تمامي 45 جانبازان روستايمان ايمن آباد و كروكلا تبريك مي گوئيم. اميدواريم همواره سلامت باشند و داراي امنيت، كه امنيت امروز ما و آرامش امروز ما، مرهون خون شهدا، جانبازي جانبازان، آزادگي آزادگان و همت بلند رزمندگان مي باشد.

 

در روستایمان ایمن آباد و کروکلا جانبازان زیادی هستند که بسیاری از ما خبری از آنها نداریم. فقط حاج نقی روستایمان را هر وقت می بینیم یادمان می آید عزیزی بوده که بخشی از وجودش را برای دفاع از میهن و هم وطنانش از دست داده است، اگر در مسجد یا محفلی هم نشسته باشد و عصایش در تیر رس چشم هاي مان نباشد، شاید جانباز بودنش را، ما هم  از یاد ببریم.!!

 

روستای ما ایمن آباد و کروکلا جانبازان بسیاری دارد که اکثرا" گمنامند و ما خبری از جانباز بودنشان نداریم و اگر هم  تعدادی از این عزیزان را بشناسیم، شاید برای ما زیاد مهم به نظر نرسد. احترام به آنها نزد مردم ما مثل سایر افراد است و تفاوتی حاصل نمی شود هر چند شاید خودشان از این جهت احساس آرامش بیشتری نمایند.

 

برگزاري هفده يادواره در روستا طي هفدهه سال، دريغ از معرفي تعدادي از 45 جانباز روستا، تا كمي بيشتر با آنان و دغدغه هاي شان آشنا شويم. اميدواريم در يادواره هجدهم كه امكان برگزاري يادواره اي متفاوت تر از سال هاي گذشته خواهد بود، بخشي از برنامه را به اين عزيزان و حماسه سازان اختصاص دهند.

 

 

تا به امروز که حدود 27 سال از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می گذرد، نشنیدیم در روستایمان گردهمایی یا نشستی با حضور جانبازان تشکیل شود و یا رزمندگانِ این حماسه ماندگار، دور هم آیند و مردم روستا در راستای شناخت و احترام به آنان آگاه شوند. کودکان، نوجوانان و جوانانی که در آن زمان نبودند اما می توانند بدانند آرامش والدین، بستگان و خودشان را چه کسانی فراهم نمودند.

 

روز جانباز بهانه اي شد تا يادي از اين حماسه سازان بزرگ نمائيم. جانبازانی که حتی پی گیر امر جانبازی شان نشده اند و با ترکشی در بدن و سایر جراحات، کنار ما حضور دارند و گاهی ناگهان درد به سراغشان می آید و ناخودآگاه ناله سر می دهند  و وقتی پرسش می شود می گویند پیر شدیم  و لب به سخن نمی گشایند که مبادا دیگران آگاه شوند که هدیه جنگ تحمیلی که عضوی از بدنشان شده است، برایشان چه درد سرهايی به همراه دارد.

 

 در كشورمان بنيادي نيز تاسيس شده است تا پيگير مسائل و مشكلات جانبازان شود. بر اساس فرمان مورخ 22 اسفند 1358 حضرت امام خميني (ره) به منظور تجليل و تكريم از شهدا، جانبازان، ايثارگران، خانواده هاي مكرم آنان، بينياد شهيد انقلاب اسلامي تشكيل شده است.

 پس از خاتمه جنگ تحميلي در سال 1367 به منظور رسيدگي شايسته به امور جانبازان مسئوليت اداره امور جانبازان كه تا آن زمان تحت پوشش بنياد شهيد بودند با فرمان حضرت امام خميني(ره) بر عهده بنياد مستضعفان قرار گرفت و نام اين نهاد به بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامي تغيير يافت.

در سال 1369 همزمان با بازگشت آزادگان عزيز به آغوش ميهن اسلامي ستاد رسيدگي به امور آزادگان زير نظر نهاد رياست جمهوري تاسيس و امور مربوط به رسيدگي به خانواده هاي اين عزيزان كه تا آن زمان تحت پوشش بنياد شهيد بودند به اين ستاد واگذار شد. پس از درخواست مسؤولان نهادهاي ايثارگري و براساس فرمان مقام معظم رهبري و طبق مصوبه شوراي عالي اداري در تاريخ 83/2/19 تجميع نهادهاي ايثارگران در ساختاري يكپارچه در بدنه دولت به تصويب رسيد و به اين ترتيب بنياد شهيد و امور ايثارگران شكل گرفت.

 

اميدواريم توجهات دولت، به بزرگمردان عرصه حماسه و ايثار بيشتر گردد.

 

 

 

 

 

اسامی جانبازان و آزادگان روستایمان را در اين بخش بيان مي كنيم تا يادي از عزيزان شود هر چند فقط نامشان را مرور  مي كنيم.

 

 

 

   اسامی آزادگان روستای ایمن آباد و كروكلا ( 5 نفر) 

رديف

نام و نام خانوادگي

نام پدر

درصد جانبازی

1

حسینی ایمنی    سیدحسین

میرولی

30

2

رحيمپور              عبدالرحيم

مختار

20

3

هاشمي كرويي    سيداسماعیل

زین العابدین

25

4

هاشمي كرويي    سيدرسول

قاسم

25

5

هاشمي كرويي    سيدجعفر

نعمت اله

20

 

 

 

 

 

 

 

 اسامی جانبازان روستای ایمن آباد و كروكلا ( 40 نفر)

رديف

نام و نام خانوادگي

نام پدر

درصد جانبازی

1

بـزرگی                 هوشنگ

معتمد

70

2

ابراهيمي              ابراهيم

خليل

25

3

ابراهيمي              رمضان

خليل

20

4

پورعلي كرويي       مصطفي

 

15

5

حسینی ایمنی      سيد نقی

نبی اله

50

6

حسيني ايمني      سيد علی

میرنظر

45

7

حسيني ايمني      سيد حسن

محمد

40

8

حسینی ایمنی      سید محسن

مسلم

30

9

حسيني ايمني      سيد عباس

نامدار

5

10

حسيني ايمني      سيد نبی اله

تقی

5

11

حسيني ايمني      سيد نادر

شعبان

5

12

حسینی ایمنی      سید حسن

مختار

5

13

رسولي ايمن آبادي    سيد صادق

شریف

35

14

کریمی ایمنی        نوروزعلی

علی

30

15

کریمی ایمنی        حسنجان

شکراله

15

16

کریمی ایمنی        مهدی

علي

10

17

فلاح مقدم             رمضان

محسن

15

18

علیپور                  علی اصغر

مختار

15

19

هاشمي كرويي     سيد عظيم

غلامحسين

35

20

هاشمي كرويي     سيد مصطفی

سیدآقا

25

21

هاشمي كرويي     سيد نقی

تقی

25

22

هاشمي كرويي     سيد حمید

حسن

25

23

هاشمي كرويي     سيد بیژن

مصطفی

20

24

هاشمي كرويي     سيد هاشم

حسین

20

25

هاشمي كرويي     سيد حسن

خیراله

20

26

هاشمي كرويي     سيد جعفر

رمضان

15

27

هاشمي كرويي     سيد مسعود

مرتضی

15

28

هاشمي كرويي     سيد عباس

علی گدا

15

29

هاشمي كرويي     سيدحسینعلی

ابراهیم

15

30

هاشمي كرويي    سيدغلامحسین

نامدار

15

31

هاشمي كرويي     سيدغلامعباس

غلامحسن

15

32

هاشميان اصل       سيد نبی

میرصفی

15

33

هاشمي كرويي     سيد شعبان

علی اکبر

10

34

هاشمي كرويي     سيد محسن

حسین

10

35

هاشمي كرويي     سيد حاتم

احمد

10

36

هاشمي كرويي     سيد عبداله

جلیل

10

37

هاشمي كرويي     سيد شیداله

خیراله

5

38

هاشمي كرويي     سيد الیاس

سمیع

5

39

هاشمي كرويي     سيد جواد

حسن

5

40

هاشمي كرويي     سيد سیف اله

ابراهیم

5

 

                 

 

 

 

جانبازان شهیدان زنده اند.

به یادشان باشیم و احترامشان کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

تهيه و تنظيم: عسكري اميني ايمن آبادي

                    خردادماه 1392

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # م-قاسمی در تاریخ: پنج شنبه 23 خرداد 1392 ، ساعت 02:03 ب ظ
درود و سلام و احترام همیشگی مان، تقدیم جانبازان سرافراز روستایمان. امیدوارم همیشه سلامت باشند.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20