*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مراسم ويژه در مدرسه دخترانه روستا

 

 

 

 

در مدرسه ابتدايي و راهنمايي دختران روستاي ايمن آباد و كروكلا، عصر امروز یکشنبه 14 مهرماه 1392 مراسم باشكوهي با حضور  رياست آموزش و پرورش شهرستان بابل، انجمن خيرين مدرسه ساز بابل، اعضاي انجمن اوليا و مربيان اين مدرسه و بويژه والدين دانش آموزان روستا، برگزار شد.

 

 

 

 

 مهمترين برنامه هاي مراسم امروز :

 

1_  توديع و معارفه مدير مجتمع سابق و جديد ولايت روستا

 

2_  قدرداني از زحمات ارزشمند آقاي لطيفي رئيس آموزش و پرورش بابل، آقاي بزرگي و حاج محسن لاسمي مدير عامل و قائم مقام مجمع خيرين مدرسه ساز بابل

 

3_ انتخاب اعضاي انجمن جديد اوليا و مربيان

 

4_ بازديد رئيس آموزش و پرورش بابل و مدير عامل و قائم مقام انجمن خيرين مدرسه ساز بابل از مدرسه نيمه كاره راهنمايي روستا، كنار مجتمع ولايت

 

 

 

مشروح  برنامه هاي مراسم امروز :

 

در ابتداي مراسم، آقاي رمضانپور مدير پيشين مجتمع آموزشي و پرورشي ولايت روستاي ايمن آباد و كروكلا ضمن قدرداني از زحمات والدين و حمايت آنان از برنامه هاي راهبردي براي توسعه كيفي و كمي مدارس اين روستا، آرزوي موفقيت بيشتر براي مدير جديد مجتمع و مديران مدارس اين روستا نمودند و از حاج نقي حسيني ايمني نيز بابت حمايت و پيگري همه جانبه شان در توسعه سيستم شوفاژ كاري مدرسه ابتداي و راهنمايي دخترانه روستا، قدرداني نمودند.

 

سپس آقاي رحمت خان گل زاده فيروزجايي مدير جديد مجتمع آموزشي و پرورشي ولايت روستاي ايمن آباد و كروكلا نيز، ضمن قدرداني از تمامي عزيزان در توسعه مدارس روستا اميدوار بودند كه با حمايت همه جانبه والدين دانش آموزان، روند رو به رشدي در توسعه كيفي و كمي مدارس روستا داشته باشند.

 

 

سيد رضا حسيني ايمني، رئيس انجمن اوليا و مربيان مدرسه ابتدايي و راهناميي دختران روستا، ضمن قدرداني از حاج محسن لاسمي بابت نوسازي سرويس بهداشتي روستا، كه ضروري ترين نياز اين مدرسه به شمار مي آمد، ايشان را از افتخارات ارزشمند و ماندگار روستا و منطقه نام بردند و آرزوي سلامتي و سعادت براي ايشان كردند.

 

 

ايشان در ادامه عنوان كردند: مبلغي معادل  پنج ميليون و پانصد و پنجاه هزار تومان از كمكهاي والدين دانش آموزان روستا طي سال گذشته جمع آوري شد  كه بسيار حائز اهميت بوده است. اين مبلغ صرف تهيه تخته هوشمند، كاغذ، فتوكپي و ساير نيازهاي دانش آموزان مدرسه شده است كه بخشي از اين مبلغ نيز در حساب باقي است.

 

 ايشان از افرادي چون سيد عبداله هاشمي، بابت تهيه و نصب دوربين مدار بسته مجتمع قدرداني نمودند.

 

 

اجراي سرود توسط دانش آموزان مدرسه دخترانه روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

 

 

در ادامه آقاي بزرگي مدير عامل انجمن خيرين مدرسه ساز بابل  ضمن قدرداني از حضور موثر والدين دانش آموزان و اهميتي كه به امور فرزندانشان در مدرسه مي دهند، اين مهم را نشان از هوش و درايت والدين دانش آموزان روستاي ايمن آباد و كروكلا به آينده فرزندانشان قلمداد كرد.

 

 

 

آقاي بزرگي با اشاره به ساخت يكدستگاه سرويس بهداشتي در اين مدرسه كه در مجموع 16 (شانزده) ميليون تومان هزينه در برداشت، از آقاي لطيفي رئيس آموزش و پرورش بابت اختصاص مبلغ سه ميليون تومان، انجمن مجمع خيرين مدرسه ساز بابل بابت اختصاص دو ميليون تومان و حاج محسن لاسمي يكي از خيرين بزرگوار مدرسه ساز بابل و مازندران بابت اختصاص يازده ميليون تومان بسيار قدرداني نمودند.

 

ايشان از زحمات حاج محسن لاسمي كه اهل همين روستاست بي نهايت قدرداني نمود كه عاشقانه و آگاهانه در اين راه قدم برمي دارد.

 

ايشان با ذكر اين جمله كه به ياد سپرده شويم قبل از اينكه به خاك سپرده شويم، اشاره داشتند كه بايد با تعامل والدين و مديران مدرسه زندگي فرزندانمان را از امروز براي آينده بهتر بيمه كنيم.

 

آقاي بزرگي با قدرداني از آقاي رمضانپور نقش ايشان را در پي گيري اجرايي شدن بازسازي و بهسازي مدارس اين روستا بسيار مهم برشمرد.

 

 

 در ادامه مراسم امروز، آقاي لطيفي رئيس  آموزش و پرور ش شهرستان بابل كه خود عضو انجمن خيرين مدرسه ساز بابل نيز مي باشد ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام جواد(ع) از حضور بي نظير اولياي دانش آموزان در مراسم امروز، بسيار ابراز خوشحالي نمود كه تا اين اندازه به امروز  و فرداي فرزندانشان بها مي دهند و براي خانه دوم فرزندانشان وقت مي گذارند.

 

ايشان تربيت كودكان را پس از نان مهمترين نياز آنان برشمرد و افزود: اين محقق نمي شود مگر با تعامل اوليا و معلمان يعني تعامل در ايجاد امنيت و آرامش در خانه ي اول و دوم فرزندان، يعني خانه و مدرسه.

 

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود، ابزارهاي ارتباطي را در دنياي امروز در عين مفيد بودن بسيار خطرناك و مهلك برشمردند و اشاره داشتند كه اگر مديريت بهره مندي از ابزار صورت نگيرد پيامدهاي خطرناكي گريبانگير خانواده ها خواهد شد. اينترنت، ماهواره ها، موبايل و ... نبايد عامل ايجاد فاصله بين فرزندان و والدين شان شود. ارتباط والدين با مدرسه و مشاوره با معلمان در مسائل مختلف فرزندان در خانواده و برگزاري كلاسهاي آموزشي براي خانواده ها، بسيار مي تواند در اين امر اثرگذار باشد.

 

آقاي لطيفي  با بيان اينكه شهرستان بابل از شهرستانهاي برجسته كشور در زمينه علمي است اشاره داشتند:

 

262 نفر در كنكور سراسري امسال با رتبه زير هزار، از مازندران بودند كه 127 نفر  آنان را دانش آموزان بابلي تشكيل دادند. در المپاد علمي سال گذشته نيز از  455 نفر مازندراني حاضر در المپياد علمي، 137 نفر آنان اهل بابل بودند. اينها نشان از حضور فعال و تعامل والدين و مدرسه است.

 

ايشان در جمع والدين دانش آموزان روستاي ايمن آباد و كروكلاي بابل، آقاي حاج محسن لاسمي را از شخصيتهاي برجسته و فرهيخته در امر مدرسه سازي و خير رساني اعلام نمودند كه تمام وجود خود را براي آينده فرزندان من و شما در عرصه آموزش وقف نموده است.

 

رئيس آموزش و پرورش شهرستان بابل، مهمترين نياز دانش آموزان را بويژه در خانه دومشان قبل از كسب دانش، حفظ سلامتي عنوان نمودند و بيان داشتند: بابت اختصاص مبلغ قابل توجه يازده ميليون توماني براي ساخت سرويس بهداشتي مدرسه، اين كار را  امري بسيار ارزشمند قلمداد نمود.

 

 

 

اجراي برنامه مراسم امروز را سركار خانم حليمي مدير مدرسهراهنمايي شهيد فياض بخش دختران برعهده داشتند كه با اجراي روان خود ارتباط خوبي بين بخشهاي مختلف برقرار مي نمودند. ايشان  ضمن قدرداني از آقاي لاسمي اين نكته را يادآور شدند كه:

 

زحمت و تلاش همه ما انسانها براي خود و خانواده خودمان است اما امسال لاسمي ها براي ديگران هزينه مي كنند و ادعايي نيز ندارند. زبان ناتوان است از بيان اينهمه بخشندگي و توجه به اين امر مهم. فقط تشكر مي كنم و اميدوارم اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا قدر انسانهاي ارزشمند و پربهايي مثل ايشان را بيشتر بدانند.

 

 

 

در بخش ديگري از برنامه حاج محسن لاسمي ايمني خيّر مدرسه ساز و قائم مقام مجمع خيرين مدرسه ساز شهرستان بابل، ضمن قدرداني از والدين دانش آموزان و تمامي اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا، كه مايه دلگرمي ايشان هستند، از آقاي لطيفي و بزرگي نيز قدرداني نمودند و همچنين از آقايان رمضانپور و خان گل زاده و خانمها ضامني و حليمي به پاس تلاششان در آموزش و پرورش دانش آموزان روستايش، تشكر نمودند.

 

 

ايشان با نگاه ويژه به امر بهسازي و بويژه بازسازي مدارس روستاهاي مختلف بابل، حمايت از دانش آموزان بي بضاعت را نيز از مهمترين فعاليتهاي انجمن خيّرين مدرسه ساز بابل عنوان نمودند.

 

 حاج محسن لاسمي در پايان عنوان كردند:

 

افتخار مي كنم يك ايمن آبادي هستم و يك لاله آبادي و نماينده كوچكي از اين منطقه در مجمع خيرين مدرسه ساز بابل. ايمن آباد وطن من است و من نيز عاشق وطنم.

 

 

 

 

در پايان مراسم امروز ضمن قدرداني از آقاي رمضانپور،  آقاي رحمت خان گل زاده به عنوان مدير مجتمع آموزشي و پرورشي ولايت ايمن آباد و كروكلا از سوي رئيس آموزش و پرورش بابل به حاضران معرفي شد.

 

 

از سوي انجمن اوليا و مربيان و همچنين مديران مدرسه دخترانه روستا از آقايان لطيفي ،بزرگي و لاسمي به پاس خدماتشان براي توسعه مدرسه دخترانه روستا قدرداني شد.

 

 

 

 

رئيس آموزش و پرورش شهرستان بابل به همراه مديرعامل و قائم مقام مجمع خيرين مدرسه ساز بابل، در ادامه بازديدي نيز از مجتمع ولايت روستا و بويژه مدرسه راهنمايي نيمه كاره روستا داشتند. قرار بر اين شد تا در زمينه ساخت و افتتاح اين مدرسه نيز با حمايت همه جانبه اهالي روستا، جلسات و تعاملات بيشتري، آموزش و پرورش با مجمع خيرين مدرسه ساز بابل داشته باشند.

 

 

 

 

آقاي لطيفي ارتباط وبسايت روستا را با مجتمع آموزشي روستا در جهت تعالي اين امر لازم دانستند و خواستار همكاري بيشتر و سازنده مجتمع و مدارس روستا با وبسايت روستا شدند.

 

 

 

در پايان لازم به يادآوري است با توجه به قدمت 180 ساله سيستم آموزشي روستاي ايمن آباد و كروكلا، در حال حاضر حدود 20 دكترا، 60 فوق ليسانس و نزديك به 130 ليسانس در رشته هاي مختلف اهل همين روستا هستند كه دوران ابتدايي و راهنمايي را در مدارس روستا گذراندند.

 

هم اكنون نيز يعني در سال تحصيلي 1393-1392  حدود 485 دانش آموز دختر و پسر  در مدارس روستا به تحصيل مشغولند.

 

 

 

 

عكسها از: مختار اميني

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+1 # رجمان در تاریخ: جمعه 19 مهر 1392 ، ساعت 12:07 ق ظ
سلام باسپاس فراوان اززحمات آقای لاسمی خداوندخیرتبده ماهم افتخار میکنیم که شما یک ایمن آبادی هستید.به امیداینکه همه مردم برای مدرسه راهنمایی پسرانه قدم خیر بردارند. ازآقای امینی بابت عکسها متشکریم
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20