*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خواننده 90 ساله روستا همچنان مي خواند

 

 

 

 

سيد ميرزا حسيني ايمني از خوانندگان بومي محلي روستايمان كه هفته گذشته بر اثر بيماري قلبي در بيمارستان امام رضا(ع) آمل در بخش CCU   بستري شده بود از بيمارستان مرخص شد.حال عمومي ايشان خوب است و به مرور زمان مي تواند به فعاليت عادي خود بپردازد.

 

شكر خدا ايشان همچنان مي تواند در شاليزارهاي روستا و در شب نشيني ها، كنار اهالي روستا، صدايش را  سر دهد.

 

 

 

سيد ميرزا حسيني ايمني فرزند عيسي (برادر زنده ياد سيد داود حسيني، موذن روستا) كه خود اهل روستاي ايمن آباد است، در دهه 30 يعني سالهاي 1330 تا 1333  هجري شمسي كه خشكسالي در روستا حاكم شده بود همانند ساير اهالي كه به روستاهاي جعفر آباد، داركِلا، تِجنِك و ... كوچيدند، ايشان نيز به همراه خانواده به آمل كوچ نمودند و در روستاي تجنك مسكن گزيدند و به كار كشاورزي پرداختند.

 

پدرش سيد عيسي صداي خوشي داشت و او نيز اين صدا ي خوش را از پدر به ارث برد.

 

سيد ميرزا متولد سال 1302 مي باشد يعني 90 سال سن دارد. تا قبل از بيماري قلبي، ايشان همچنان به توليد صنايع دستي منطقه مثل زنبيل بافي، كلاه حصيري و كوب بافي مي پردازد و بسيار در اين امر زبردست است.

 

 

 

جالب اينجاست كه با 90 سال سن، داس را بر دوش مي نهد ... به كنار آب بندان  و رودخانه ها مي رود ... گاله ها را مي تراشد ... دسته مي كند ... بر دوشش تا منزل حمل مي كند ... آنها را پهن مي كند تا خشك شود و سپس به كار توليد انواع صنايع دستي حصيري مي پردازد و به اين شكل هزينه زندگي را تامين مي كند.

 

ايشان اعتقاد دارد اگر جوان ها بخواهند مي توانند ازدواج كنند و هزينه هاي زندگي را تامين نمايند. مهم علاقه و پشتكار است.

 

سيد ميرزا اعتقاد دارد زنبيلي كه مي بافم نه براي تهيه مواد اوليه هزينه دارد، نه هزينه جانبي ديگري.

 

 

گاله ها اگر چيده نشوند خراب مي شوند اما اينها سرمايه اي است كه با ياد گرفتن فن و جرات تلاش و همت مي توان آنرا  به دست آورد.

 

 

ايشان كارو تلاش را، راز سلامتي و طول عمر خود مي داند. از غذاهاي طبيعي استفاده مي كند. بسيار آرام غذا مي خورد و بسيار شاكر خداوند است. بر سر هر مسئله اي عصباني نمي شود در كارهاي خانه دخالت نمي كند و بسيار خونسرد است.

 

همسرش را بسيار دوست مي دارد و احترام خاصي برايش قائل است. در عين حال دوست دارد بچه هايش به او توجه بيشتري داشته باشند.

 

 

 

سيد ميرزاي حسيني صداي بسيار خوشي دارد. در مراسم جشن نوروزخواني روستاي ايمن آباد و كروكلا در 27 اسفندماه 1391 از سوي دهياري و شوراي اسلامي روستا به عنوان خواننده محلي پيشكسوت روستا، مورد تقدير قرار مي گيرد.

 

سيد ميرزا حسيني ايمني همچنان مي خواند. هرچند صدايش كمي لرزش دارد اما صدايش با اشعار امير پازواري، آرامش بخش است و بر دل ها مي نشيند.

 

 

 

 

ایشان در دهم اسفندماه 1400 به دلیل کهولت سن، به دیار باقی شتافت.

 

 

 

 

صداي ايشان در بهار سال 1389

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # علی اصغرمهدی پور در تاریخ: شنبه 20 مهر 1392 ، ساعت 02:07 ب ظ
باسلام تا حالا اسم سید میرزارو هم نشنیده بودم جای تشکرازاعضا وبسایت داره که مارو بیشتر با محل و بچه محلا آشنا میکنه.برا سیدمیرزاي عزیز آرزوي سلامتی دارم به برکت وجود پدربزرگ و مادربزرگاست که چراغهای خونه بچه ها روشنه.
نقل قول
 
 
0 # سيد رضا هاشمي كرويي در تاریخ: سه شنبه 23 مهر 1392 ، ساعت 03:07 ب ظ
باتشكراز همه هم محلي هاي عزيزو گرامي.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20