*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

10 نکته برای خرید اینترنت پرسرعت

 

شرکت های فروشنده خدمات اینترنت پرسرعت برای جذب مشترکان از ابزارهایی مانند قیمت، مودم، هزینه نصب و راه اندازی و ارایه بسته هایی با قیمت پایین تر بهره می برند. هر کدام در جای خود مفید اما دارای کاستی هایی است که بهتر است کاربر اینترنت با آنها آشنا شده تا بهترین را در دریافت خدمات انتخاب کند.

 

 

1- قیمت، همه چیز نیست

 

شرکت‌های فروشنده خدمات اینترنت پرسرعت از قیمت پایین تر به عنوان عاملی مهم برای جذب مشتریان استفاده می نمایند. ولی باید دانست که قیمت اگرچه فاکتور مهمی در انتخاب سرویس اینترنت محسوب می‌شود ولی نمی بایست به عنوان تنها فاکتور به آن نگریسته شود.

 

 

 

2- زمان نصب و راه اندازی: انتظار، انتظار

 

به طور معمول بسته به مرکز مخابراتی که در آن حضور دارید زمانی بین یک هفته تا 10 روز طول می کشد تا سرویس شما راه اندازی شود. بنابراین از ارایه دهندگان سرویس بپرسید تا چه قدر باید صبر کنید تا سرویس شما راه اندازی شود.

 

 

 

3- هزینه نصب و راه اندازی: کم اهمیت، اما ...

 

معمولاً شرکتها به دو طریق نصب را انجام می دهند یا به صورت تلفنی و از راه دور که کاربر را کمک می نمایند تا خود نصب را انجام دهد یا اینکه فردی را می فرستند تا این کار را برای شما انجام دهد. هر دو اینها ممکن است برای شما هزینه داشته باشد که لازم است آن را از قبل بدانید.

 

 

 

4- اگر قادر به کنترل مصرف خود نیستید، توجه کنید

 

ممکن است که شما از سرویس های حجمی استفاده می نمایید، بنابراین هزینه خرید حجم اضافه نیز برای شما مهم خواهد بود. این موضوع باعث خواهد شد تا در هنگام مصرف مازاد بر سقف، هزینه های زیاد بر شما بار نشود به خصوص آنکه اگر نمی توانید مصرف خود را کنترل نمایید!!!

 

 

 

5- پشتیبانی 24 ساعته حیاتی است.

 

تصور کنید که شما برای موضوعی مهم قصد ارسال ایمیلی را دارید که متوجه می شوید سرویس شما قطع است آنگاه همه مزایای داشتن اینترنت پرسرعت برای شما یکباره محو می شود. داشتن خدمات پشتیبانی برای سرویس اینترنت پرسرعت به دلیل ناپایداری ذاتی این سرویس بسیار با اهمیت است. همیشه قبل از خرید از پشتیبانی فنی 24 ساعته مطمئن باشید.

 

 

 

6- اعتماد کامل نکنید.

 

برای انتخاب اپراتور ارایه دهنده سرویس ابتدا یک دوره کوتاه خرید نمایید. مطمئن باشید که در این دوره درخواهید یافت که آیا می توان به این اپراتور برای ارایه سرویس مطمئن اعتماد نمود یا خیر. بنابراین از ابتدا قراردادهای یکساله یا دو ساله نبندید مگر این آشنایی کامل با آن شرکت داشته باشید.

 

 

 

7- بیش از اندازه نخرید.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده 60 درصد حجم ترافیک افرادی که بین 10 تا 20 گیگابیت ماهیانه سقف داشته اند در پایان ماه بدون استفاده باقی مانده است. پس مبتنی بر نیاز خود حجم لازم را انتخاب کنید. اگر تنها اهل وبگردی هستید و ارسال ایمیل باور کنید یک گیگ در ماه هم برای شما کفایت می کند.

 

 

 

8-خرید بسته ای ارزان تر است.

 

شرکت‌های ارایه دهنده سرویس اینترنت در کشور بعضاً سرویس های دیگری همچون VOIP ، شبکه های خصوصی نیز ارایه می دهند، اگر مصرف کننده آن سرویس ها نیز هستید، سعی کنید از سرویس هایی که به صورت بسته ای ارایه شده است، استفاده نمایید.

 

 

 

9- با دیگران کمتر شریک شوید.

 

ضریب اشتراک به معنای استفاده همزمان چند نفر از یک حجم معین می باشد. هرچه این ضریب کمتر باشد، شما با کاهش سرعت کمتر مواجه می شوید. اخیراً شرکتها روی این موضوع در تبلیغات خود تمرکز نموده اند. البته یادتان باشد که کنترل این موضوع برای شما غیرممکن است و تنها بسته به شرکت دارد که چقدر به حرفی که زده است عمل می نماید. اما به عنوان یک راهنمایی سرعت شما در طول ساعات مختلف نباید تغییر زیادی بنماید.

 

 

 

10- مودم بی سیم بخرید.

 

این مودم ها اگرچه گران تر هستند اما بدانید که اسمارت فون، تبلت و لپ تاپ جای کامپیوترهای شخصی حجیم را می گیرد، بنابراین از همان ابتدا با هزینه بیشتر مودم بی سیم بخرید تا اگر مهمان شما قصد استفاده از اسمارت فون خود را داشت شما شرمنده نباشید!!!

 

 

 

 

منبع: تلنا

 

 

 اين مطلب، 21 مهرماه 1392 در وبسايت روستا درج شد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20