*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به یاد مرگ قوها و مرگ وجدان آدمها

 

متاسفانه خبر غم انگیز و نگران کننده از کشتار 4 قو از 19 قوی مهاجر و مهمان مردم و شالیزارهای تالاب مانند بخش لاله آباد بابل در روستای ایمن آباد و کروکلا، که ظهر امروز نزدیکی های روستای تجنک صورت گرفت، نه تنها علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش بلکه افراد عادی را نیز، در نقاط مختلف کشور بویژه مردم این دو روستا با اندوه فراوان مواجه کرد.

 

این خبر به سرعت در فضای مجازی و گروه های اجتماعی دست به دست شد، اما بر اساس آخرین خبرها از اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا که این چند روز اخیر ،شبانه روز سنگ تمام گذاشتند و همچنین طی گفتگوی تلفنی با آقای قنبری رئیس اداره محیط زیست بابل آخرین خبرها حکایت از دستگیری شکارچیان دارد.

 

صبح امروز 19 قوی مهمانِ شالیزار تالاب مانند، روستای ایمن آباد و کروکلا را  ترک کردند و ظهر امروز با شلیک گلوله توسط سه شکارچی اهل روستای تجنک، و با شنیدن صدای شلیک تفنگ ها و مشاهده ی صحنه سقوط قوها توسط آقای نادر علی حبیبی(پرورش دهنده اردک محلی  روبروی پمپ بنزین قاسمی) به آقای عسکری قاسمی ایمنی اطلاع می دهد که ایشان نیز با پیگیری سریع و اطلاع به محیط بانان محیط زیست بابل و تا رسیدن آنان، با همکاری چند تن از جوانان روستا  به سرعت خود را به محل سقوط 4 قو در محل حادثه رساندند که با حضور شکارچیان برای گرفتن قو با تهدید جوانان روستا مواجه شدند که اقدام به فرار از محل نمودند که با ثبت تصاویر از خودروی آنان توسط گوشی تلفن همراه و با تعقیب و گریز، آنان را متوقف می کنند و حدود ساعت 13 امروز سه شنبه نهم آذرماه 1395، ماموران محیط زیست بابل موفق به شناسایی دقیق و قانونی افراد خاطی شدند.

 

این شکارچیان سه نفر بودند و هر سه نفر اهل روستای تجنک بخش لاله آباد بابل، که دو نفر دارای مجوز شکار و یک نفر بدون مجوز بودند. در نهایت پس از تحقیقات، دو شکارچی به شکار قوها اقرار نمودند و یک نفر نیز که فاقد مجوز بوده است، در بازجویی اولیه تبرئه شد.

 

آقای قنبری رئیس محیط زیست شهرستان بابل به خبرنگار وبسایت روستای ایمن آباد و کروکلا  عنوان  نمودند:

با شناسایی شکارچیان متخلف در شکار 4 قو در بخش لاله آباد بابل، این افراد صبح پنجشنبه به دادسرا تحویل داده می شوند تا پس از محاکمه، حکم نهایی برای متخلفین توسط قاضی صادر شود. ایشان با بیان اینکه گزارشی سنگین برای جریمه ی سنگین تر این متخلفین تنظیم شده است اذعان داشت: طی این چند روز محیط بانان محیط زیست شهرستان بابل، شبانه روزی برای حمایت از این قوها تلاش نمودند که نقش مردم منطقه بسیار بسیار در انجام این مهم حائز اهمیت بوده است که بدون آنان این مهم امکانپذیر نبوده است.

 

مردم روستای ایمن آباد و کروکلا با حمایت همه جانبه طی چند روز اخیر در حمایت از این قوها و ایجاد محیط امن برای میزبانی این پرندگان مهاجر، سنگ تمام گذاشتند اما با وجود همه ی این حمایتها متاسفانه شاهد شکار بی رحمانه 4 قو در این منطقه از سوی شکارچیان خاطی روستای همجوار این دو روستا بودیم.

 

ایشان در پایان ضمن قدردانی از حمایت مردم بابل، بویژ ه اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا اذعان داشت: همچنان منتظر یاری و همکاری بیشتر مردم هستیم که با توجه به تعداد پرسنل کم ، کار بسیار سختی برای محافظت از حیاط وحش و بویژه پرندگان مهاجری چون قو در منطقه هستیم. امروز نیز با تلاش و پیگری محیط بانان محیط زیست بابل و همکاری مردم بابلکنار، ده اصلحه در این منطقه نیز توقیف شد. این مهم یعنی حفاظت از حیاط وحش و میزبانی درست از پرندگان مهاجری چون قوها بدون همکاری مردم غیر ممکن است.

 

 

 

لازم به یاد آوری اینکه دهیار روستای بالا کروکلا و یکی از اعضای وبسایت روستا ضمن تماس تلفنی بیان داشتند که  احتمالا همان زمانی که چهار قو شکار شدند، یکی از قوها به شکل غیر منتظره ای در دام هوایی یکی از اهالی گرفتار آمد که با حضور به موقع چند جوان روستای بالاکروکلا این قو آزاد شد و به جمع سایر قوها پیوست. به نظر می رسد این قو یکی از همان قوهایی بوده است ک از دست شکارچیان متخلف جان سالم به در برده است و احتمالا" به دلیل همین رخداد کنترلش را از دست داد و به سمت پایین دست بر فراز شالیزارهای روستای بالاکروکلا پرواز می کرد که اسیر دام تور هوایی شد که خوشبختانه خیلی زود آزاد شد. سیدمحمد هاشمی با بیان این خبر افزودند که این قو از هر جهت سالم بود و زخمی بر بدنش مشاهده نشده است که نشان از برخورد گلوله یا ساچمه ای به بدنش باشد.

 

در پایان این سئوال در ذهن همه ی مردم ایجاد می شود که بهرحال رخ داد آنچه را که همه ی اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا و تمامی دوستداران محیط زیست و حیاط وحش از آن هراس داشتند و مردم روستا را در غم و اندوهی فراوان فرو برد، اما نکته ی بسیار مهم در یک نگاه سطحی و اولیه شاید دستگیری شکارچیان متخلف باشد که آنها نیز با جریمه ای ناچیز طبق معمول از سوی مراجع قضایی، فردا به زندگی خود ادامه می دهند اما قوها دیگر پروازی نخواهند داشت و حتی جفت های آنان نیز بر اساس نظر کارشناسان ، تا پایان عمرشان اشک ریزان هستند و گوشه ای تنهای تنها از جمع سایر 15 قوی مهاجر باقیمانده، شب و روز را می گذرانند.

 

در حال حاضر نکته ی مهم اینجاست که چگونه می توان از قوهای باقیمانده محافظت کرد تا اسیر طمع  انسانهای بی وجدان و نا آگاهی چون امثال دو شکارچی تجنکی نشوند!! و چه تمهیداتی برای بقای سایر قوها اندیشیده شده است تا فردا روز یا ساعتی دیگر خبر کشته شدن قوی  دیگری را نشنویم یا نخوانیم.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعیه ای نیز از سوی جوانان حامی محیط زیست روستا منتشر شد:

 

 

به نام خدا

ما جوانان و اهالی دو روستای ایمن آباد و کروکلا در بخش لاله آباد بابل مراتب انزجار و تنفر خود را از  حادثه پیش آمده برای قوهای مهمان روستای‌مان اعلام کرده و از اداره محیط زیست و مراجع قانونی شهرستان بابل، خواستار برخورد قاطع و قانونی با این شکارچیان بی‌رحم می‌باشیم.

لازم به ذکر است، شکارچیان از اهالی این روستا نبوده و غریبه هستند. آن‌ها ظهر امروز از خلوتی منطقه استفاده کردند و اقدام به این حرکت ناجوانمردانه نمودند که یکی از آن‌ها توسط جوانان روستا، طی تعقیب و گریز دستگیر و به همراه سلاح و فشنگ و خودروی آن‌ها و لاشه قوهای شکار شده، تحویل ماموران محیط زیست گردید.

 

حامیان محیط‌ زیست روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا بخش لاله‌آباد بابل

سه‌شنبه، 9 آذر 1395

 

 

 

 

 

در حسرت ماندگار شدن این تصویر زیبا در اندیشه ی اهالی روستای مان ماندیم.

 

 

 

 

 

 

  اطلاعیه ای نیز از سوی اهالی و جوانان حامی محیط زیست روستا منتشر شد:

 

کشتار بی رحمانه ی قوهای مهمان، علاقه مندان، حامیان محیط زیست و حیات وحش روستا را بر آن داشت تا به نشانه اعتراض به این حرکت ناجوانمردانه  و ادای احترام به همه ی پرندگان جهان بویژه قو که در ادبیات جهان، نشانه ی عشق و وفاداری می باشد، دقایقی را دور هم در شالیزار روستا ، همان مکانی که چند روزی قوها با آرامش کامل در آن به سر می بردند، واقع در کنار زمین ورزشی روستای ایمن آباد و کروکلای بخش لاله آباد بابل، گرد هم جمع شوند و با روشن کردن شمع، پیام مهربانی با همه ی قوها ، پرندگان و مخلوقات جهان را به آگاهی تمامی مردم جهان برسانند. شاید وجدان های مرده نیز زنده و بیدار شوند.

 

جمعه 12 آذرماه ، ساعت 16

 

 

حامیان محیط‌ زیست روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا بخش لاله‌آباد بابل

پنجشنبه، 11 آذر 1395

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عصر روز جمعه 12 آذرماه 1395، جمعی از اهالی در کنار زمین ورزشی دو روستای ایمن آباد و کروکلای بخش لاله آباد بابل با جمع شدن و روشن کردن شمع و ریختن گل به محل حضور این قوها، پیام مهربانی را به همه ی قوها و مخلوقات جهان رساندند و ابراز امیدواری کردند که با احترام بیشتر مردم و بویژه شکارچیان با قوها، حوادثی از این دست تکرار نشود.

 در این گردهمایی که حدود نیم ساعت به طول انجامید ضمن شرح اتفاقات چند روز گذشته در مورد قوها، یکی از نوجوانان روستا به نام سید عرفان حسینی ایمنی شعری را درباره احترام به قو خواندند. سپس خانم بهمنپور یکی از اعضای یاوران زمین پاک شهرستان بابل، صحبت کوتاهی درباره ی جایگاه و اهمیت ویژه ی قوها و پرندگان در شالیزارها و حفظ اکوسیستم طبیعت بیان داشتند.

 

در ادامه ی این مراسم ترانه معروف شنیدم چون قوی زیبا بمیرد با صدای زنده یاد حبیب پخش شد و با یک دقیقه سکوت، این گردهمایی با روشن کردن شمع و ریختن گل های پر پر در شالیزار تالاب مانندی که قوها در روزهای گذشته میهمان اهالی دو روستای ایمن آباد و کروکلا بودند، به پایان رسید.

نکته جالب توجه حضور مهمانانی از شهرستان بابل، بابلسر و آمل و روستاهای همجوار بود و جالبتر از آن کودکانی که به همراه والدین خود در این گردهمایی حضور یافتند تا با فرهنگ پرنده دوستی و احترام بیشتر به پرندگان ، آشنا شوند.

 

وبسایت روستا از همه ی عزیزانی که طی این چند روز با علاقه و آگاهی تمام برای حفظ حیات وحش و محیط زیست روستا و برگزاری تاثیرگذار گردهمایی، تلاش نمودند قدردانی می کند.

 

شایسته است از صدا و سیمای مرکز مازندران بویژه واحد خبر و رادیوی این مرکز که در انعکاس این رویداد، طی چند روز گذشته حتی به صورت زنده اطلاع رسانی نمودند قدردانی شود و همچنین از عکاسان و فعالان فضای مجازی و گروه های اجتماعی.

 

در پایان لازم به توضیح اینکه از این 19 قو 4 قو کشته شدند، یک قو به مرگ طبیعی می میرد و یک قوی دیگر با اصابت گلوله زخمی می شود و تحت درمان است. این خبر از سوی آقای قنبری رئیس محیط زیست بابل تایید شده است. هنوز محاکمه سه شکارچی در دادسرا انجام نشده است. قوهای باقیمانده کوچ کرده اند و این دو روستا را ترک نمودند.

 

 

 

 

 با کلیک روی این تصویر به تماشای 50 عکس از این گردهمایی بنشینید.

 

 

عکس ها از: سید احمد حسینی ایمنی _ کیوان یوسفپوری_ سید هادی حسینی ایمنی

 

 

 

حمایت مردم از سلامت قوهای مهاجر

 

 

این جمله‌ها را بخوانید:«ما کودکان روستا با قوها مهربانیم»، «شمعی روشن کردیم به یاد مرگ قوها و مرگ وجدان بعضی آدم‌ها»، «به همه پرندگان و قوهای جهان احترام بگذاریم»، «ما اهالی دو روستای ایمن‌آباد و کروکلا، کشتار قوهای مهاجر را محکوم می‌کنیم» و چندین جمله دیگر در حمایت از قوهای مهاجر را نیز می‌توان در ذهن خود خواند. این‌ها جملاتی هستند که به شکل اعلامیه در دستان تعدادی از اهالی دو روستا از توابع بابل قرار گرفته است.

 

 

پویشی مردمی و خودجوش در حمایت از پرندگان مهاجر و محکوم کردن شکار چند قو که به این دو روستا پناه آورده بودند. شاید بسیاری از ما، ترانه معروف «مرگ قو» با صدای زنده یاد «حبیب محبیان»و شعر مرحوم «مهدی حمیدی شیرازی» را شنیده باشیم. غزلی زیبا و منحصربه‌فرد «شنیدم که چون قوى زیبا بمیرد/فریبنده زاد و فریبا بمیرد/شب مرگ تنها نشیند به موجى/رود گوشه‌اى دور و تنها بمیرد/ در آن گوشه چندان غزل خواند آن شب/که خود در میان غزل‌ها بمیرد.» و الی‌آخر... اما قوهای مهاجر و مهمان این بار نه با خواندن غزل‌ها و در آغوش دریا که با بی‌مهری و بی‌رحمی جمعی محدود و معدود در دو روستای مازندران کشته شدند.

 

 

 به همین دلیل عصر جمعه 12 آذرماه 1395، تعدادی از اهالی روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا از توابع بخش لاله‌آباد بابل با جمع شدن و روشن کردن شمع و ریختن گل به محل حضور قوها، پیام مهربانی را به همه قوها و مخلوقات جهان رساندند و ابراز امیدواری کردند که با احترام بیشتر مردم و به‌ویژه شکارچیان با قوها، حوادثی از این دست تکرار نشود.

 



مهمانی برای قوها

 

ماجرا از اینجا آغاز شد که روز 7 آذر 19بال قو برای گذراندن زمستان به آب‌بندان‌های روستاهای همجوار پرواز کردند. قوهایی که هر سال در شهر سرخرود فرود می‌آمدند و چند هفته‌ای اقامت می‌کردند، امسال به شالیزاری در نزدیکی زمین ورزشی ایمن‌آباد و کروکلا رفتند تا روزهای سرد سال را در این منطقه بمانند. حضور این قوها برای اهالی این دو روستا خوشایند بود. تا جایی که موضوع را به اداره محیط‌‌ زیست شهرستان و صدا و سیما اطلاع دادند تا با کمک هم بستر امنی برای این مهمانان زمستانی در منطقه فراهم شود.

 

 ایجاد موجی مردمی در حمایت از این 19 پرنده باعث شد که اهالی و حتی برخی شکارچیان منصف تصمیم بگیرند از این قوها با تأمین غذا و امن کردن فضا پذیرایی کنند.

 

 اما اقدام 3شکارچی برای شکار قوها سبب شد امنیت منطقه فقط دو روز پس از حضور قوها از بین برود و قوهایی که از شکار جان سالم به در بردند، اقدام به مهاجرت کنند. ظهر روز 9 آذر ماه صدای شلیک گلوله در روستا پیچید. «نادعلی حبیبی» یکی از اهالی منطقه صحنه سقوط قوها را دید و بلافاصله خبر را به اهالی و اداره محیط‌‌ زیست شهرستان مخابره کرد. حضور تعدادی از جوانان روستا در محل سقوط قوها نتوانست به دستگیری شکارچیان پا به فرار گذاشته منجر شود. اما ثبت تصاویری از خودروی شکارچیان باعث شد کمی بعد هر 3 شکارچی دستگیر شوند و در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرند.

 

 


ادای احترام به طبیعت

 

پس از خروج قوها از منطقه و کشته شدن 4 قو، اهالی روستا تصمیم گرفتند برای نشان دادن علاقه خود به حیوانات و ابراز ناراحتی خود مراسمی نمادین را به احترام همه پرندگان و جانداران برگزار کنند. مراسمی که در آن بسیاری از فعالان محیط زیستی، اهالی روستاها و خانواده‌هایی از شهرهای اطراف حضور یافتند و با یک دقیقه سکوت به احترام طبیعت در محل اقامت کوتاه قوها گرد هم آمدند. حاضران در مراسم با روشن کردن شمع و ریختن گل در شالیزار تلاش کردند میزبانی نیمه‌کاره خود را با ادای احترام به همه آفریدگان خداوند تکمیل کنند. هم‌آوایی و خوانش ترانه «شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد» و سخنرانی فعالان محیط‌‌ زیست درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش بخشی از این مراسم بود.

 

 


حضور مؤثر مردم منطقه

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست بابل با قدردانی از اهالی روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا گفت: با شناسایی شکارچیان متخلف در شکار 4 قو در بخش لاله‌آباد بابل، این افراد به مراجع قضایی تحویل داده شده تا پس از محاکمه، حکم نهایی برای متخلفان توسط قاضی صادر شود.

 

«نعمت‌الله قنبری» با بیان این‌که گزارشی کامل با جریمه‌ای سنگین‌ برای این متخلفان تنظیم شده است، افزود: طی این چند روز محیط‌بانان محیط‌‌ زیست بابل، برای حمایت از این قوها تلاش شبانه‌روزی کردند که نقش مردم منطقه در انجام این مهم بسیار حائز اهمیت بوده است و بدون آنان این اقدامات امکان‌پذیر نبود.

 

وی افزود: مردم روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا با حمایت همه‌جانبه طی چند روز اخیر در حمایت از این قوها و ایجاد محیط امن برای میزبانی این پرندگان مهاجر، سنگ تمام گذاشتند. اما با وجود همه این حمایت‌ها متاسفانه شاهد شکار بی‌رحمانه 4قو در این منطقه  توسط شکارچیان خاطی منطقه بودیم.

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌‌ زیست بابل ضمن قدردانی از حمایت مردم بابل، به‌ویژه اهالی روستاهای ایمن‌آباد و کروکلا خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد کم پرسنل و کار بسیار سختی که برای محافظت از حیاط وحش و به‌ویژه پرندگان مهاجری چون قو در منطقه داریم همچنان منتظر یاری و همکاری بیشتر مردم هستیم.

 

 قنبری اظهار کرد: با تلاش همکاران و یاری مردم دوستدار محیط‌‌ زیست بابلکنار، چند روز پیش 10 قبضه اسلحه در این منطقه توقیف شد. این امر یعنی حفاظت از حیات وحش و میزبانی درست از پرندگان مهاجری چون قوها بدون همکاری مردم غیرممکن است.

 

 


بیانیه اهالی دو روستا

 

اهالی حامی محیط‌‌ زیست این دو روستا پس از اقدامات انجام شده، با انتشار بیانیه‌ای از دغدغه همیشگی‌شان برای حفاظت از محیط‌‌ زیست نوشتند. در این بیانیه آمده است:

 

«ما جوانان و اهالی دو روستای ایمن‌آباد و کروکلا در بخش لاله‌آباد بابل مراتب انزجار و تنفر خود را از حادثه پیش آمده برای قوهای مهمان روستای‌مان اعلام کرده و از اداره حفاظت محیط‌‌ زیست و مراجع قانونی شهرستان بابل، خواستار برخورد قاطع و قانونی با این شکارچیان بی‌رحم می‌باشیم.

 

 

کشتار بی‌رحمانه قوهای مهمان، علاقه‌مندان، حامیان محیط‌‌ زیست و حیات وحش روستا را بر آن داشت تا به نشانه اعتراض به این حرکت ناجوانمردانه و ادای احترام به همه پرندگان جهان به‌ویژه قو که در ادبیات جهان، نشانه عشق و وفاداری است، دقایقی را دور هم در شالیزار روستا، همان مکانی که چند روزی قوها با آرامش کامل در آن به سر می‌بردند، گرد هم جمع شوند و با روشن کردن شمع، پیام مهربانی با همه قوها، پرندگان و مخلوقات جهان را به آگاهی تمامی مردم جهان برسانند. شاید وجدان‌های مرده نیز زنده و بیدار شوند.

 

 

سفر زمستانی قوها به مازندران امسال هم برای آن‌ها تلخی داشت. از یک دسته 19 تایی قوها، 4 قو کشته شدند، یک قو به طور طبیعی مرد و یک قو نیز در اثر برخورد گلوله زخمی شد که تحت درمان است. حالا از آن دسته 19 تایی قوها 13 قو در نقطه‌ای دیگر در حال زمستان‌گذرانی هستند. البته با خاطراتی تلخ از یک مهمانی شیرین چند روزه...

 

 

 

 نویسنده: شهرام سوادکوهی خبرنگار همشهری

 

 

 

بازتاب گسترده ی گردهمایی اهالی روستا در خبرگزاری های داخلی و خارجی

 

 

خبر گردهمایی اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا به یاد قوها و مرگ وجدان ها، این کار شایسته و سترگ بازتاب گسترده ای در خبرگزاری ها و رسانه های مجازی داخلی و خارجی داشته است.

خبرگزاری صدا وسیما ، ایرنا ، ایسنا ، دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران ، دنیای اقتصاد ، پویش24 ، بازنشر24 ، تابناک ، باشگاه خبرنگاران جوان ، میزان ، خبرآنلاین ، خبر وان ، وگ نیوز ، وکیل ملت ، برترین ها و .... از جمله ی رسانه هایی بودند که به بازتاب این رخداد در روستا پرداختند.

از طرفی رسانه هایی مثل صدای آمریکا ، بی بی سی فارسی و دویچه وله فارسی نیز به پخش خبر صوتی و تصویری و درج در وبسایت خود از این گردهمایی پرداختند.

 

روزنامه ی همشهری در ویژه نامه ی مازندران، خبر کامل و مفصلی از این اقدام شایسته ی اهالی روستای مان درج و آنرا تحلیل نموده است.

 

 از دیگر سوی ی تماس تلفنی با نعمت اله قنبری، رئیس اداره محیط زیست بابل، سه شکارچی خاطی در کشتار 4 قوی مهاجر از روستای تجنک، که با همکاری اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا به محیطبانان محیط زیست بابل معرفی و دستگیر شدند، با طرح شکواییه شکار غیر مجاز از سوی محیط زیست، دو نفر از متهمین که مباشرت در شکار داشته اند باقرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و یک نفر نیز که دراین جرم همکاری داشته است با صدور قرار کفالت آزاد شد.

 

البته نکته ای که شاید فراموش شد در مورد آن صحبت شود، شکارچیان روستای ایمن آباد و کروکلا می باشد که با داشتن مجوّز ، توانمندی و مهارت بالا در شکار، به احترام 19قوی میهمان روستا که تا بحال چنین رخدادی را به خود ندیده بود، به احترام  قوها، اسلحه ها را زمین گذاشتند و چه بسا بعضی از این عزیزان با ظرفی از گندم و تکه ای از نان از مهمانانشان پذیرایی کردند. این عملکرد قابل ستایش این بزرگواران، برگ زرّین دیگری را در دفتر پر افتخارِ تاریخ 400 ساله ی روستای ایمن آباد و کروکلا ثبت نمود. تن شان سلامت و دلشان خوش باد.‍

 

 

 

محکومیت شکارچیان قو در بابل؛ ۱۵ ماه حبس، ۴۸ میلیون ریال جریمه

ضمن تقدیر و تشکر از اهالی بخش لاله آباد بخصوص اهالی روستاهای ایمن آباد و کروکلا در خصوص حمایت از قوهای مهاجر به استحضار می‌رساند تصمیم نهایی دادگاه کیفری شهرستان بابل در مورد دو متهم شکار غیرمجاز چهار بال قو در سال 1395 بدین شرح می‌باشد:

متهم ردیف اول: به یک سال حبس تعزیری و مبلغ ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال ضرر و زیان محکوم گردید.

متهم ردیف دوم: به سه ماه #حبس تعزیری و مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال ضرر و زیان محکوم گردید.

«روابط عمومی اداره حفاظت #محیط_زیست شهرستان بابل»

دوشنبه، ۲۲ خرداد ۹۶

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20