*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

نمايش آييني تعزيه در بالاكروكلا به روایت تصویر

  هنر نمايشي تعزیه گونه‌ای از نمايش مذهبي منظوم است که در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواری‌های ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بيت(ع)، طی مراسم خاصی بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه كربلا را پیش چشم تماشاچی‌ها بازآفرینی می‌کنند.

 

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش، بعد از ظهر روز پنج شنبه 16 مهرماه 1394، از ساعت 14 در حسینیه روستاي بالاکروکلا، مراسم تعزيه خوانی حضرت امام حسین (ع)، به سرپرستی یکی از پیرغلامان تعزیه کشور و استان مان مازندران یعنی حاج سقا  برگزار شد.

 

ضمن قدردانی از بانیان مراسم تعزيه، خانواده مرحوم سید محمود هاشمی(ره) و آقای سید رحمت اله هاشمی، به مناسبت ایام بر آن شدیم تا تصاویری از این مراسم را تقدیم شما اهالی روستا نمائیم.

 

 

 

برای تماشای 20 تصویر انتخابی از عکس های ارسال شده روی عکس زیر کلیک نمائید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  عکس های ارسالی: سید مجید هاشمی کرویی

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # سيد مجيد هاشمي در تاریخ: جمعه 01 آبان 1394 ، ساعت 03:08 ب ظ
با سلام و عرض تسليت بر همه شيعيان

با تشكر فراوان و ويژه خدمت دوست و برادر عزيز سيد رحمت و اسماعيل هاشمي كه با ذوق و زحمت بي منت و بي دريغ چنين مراسمي زيبايي رو ترتيب دادن .

ان شاالله مراسم ساليان سال ادامه يابد همچون رينه لاريجان كه سي سال ادامه دارد
نقل قول
 
 
0 # ليلي حسيني از تهران در تاریخ: جمعه 01 آبان 1394 ، ساعت 09:08 ب ظ
با سلام و عرض تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان

من در ايام سوگواري شاهد بسياري از مراسم تعزيه خواني در شهرها و شهرستان هاي مختلف بوده ام اما به جرأت مي توانم بگويم كه پرشورترين تعزيه ايي كه تابه حال شاهد آن بوده ام مربوط به حاج سقا و ياران ايشان مي باشد.
كار ايشان در مقايسه با ديگران بي ريا و حس معنوي فراوان است براي ايشان و يارانشان از خداوند منان آرزوي سلامتي و موفقيت روز افزون را خواستارم و اميدوارم كه ايشان به آرزوي ديرينه خود كه اجراي تعزيه در كربلاست برسد.
نقل قول
 
 
0 # amireza در تاریخ: یکشنبه 03 آبان 1394 ، ساعت 05:08 ب ظ
نامش سقا نیست اما نیم قرن است نقشش سقاست.
80 سال سن دارد شناسنامه اش اندکی نزدیک به 70 سال است اما در میدان، نقش عباس(ع) را ایفا می کند غرش هایش.اسب سواریش.و همه صدایش شکوه و صلابتی خاص دارد.
قدش مانند همه پیرمردها خمیده نیست بلکه استواری دارد و تنومندی مانند عباس(ع) سبز پوش هست و در انتهای تعزیه کفن پوش بی دست می شود به همین خاطر همه نام تعزیه خوان را فراموش کرده اند و نام سقا را به او داده اند.

خدایا از خلقت سقا سپاسگزاریم.
نقل قول
 
 
0 # اسماعیل و رحمت در تاریخ: یکشنبه 03 آبان 1394 ، ساعت 07:08 ب ظ
با تشکر فراوان از همه عزیزانی که از راه دور و نزدیک استان و حتی تهران خصوصا اهالی روستای بزرگ ایمن اباد و کروکلا قدم رنجه کردن و در مراسم تعزیه شرکت کردن تشکر و قدردانی به عمل می آوریم و همچنین از همکاری بسیار خوب وبسایت روستا که همیشه همکاری کامل برای اطلاع رسانی را می نمایند و نیز دهیاران و شورای ایمن آباد و کروکلا و وبلاگ اسطوره تعزیه ایران.
سایت تعزیه مانند صاحبش غریب.
سایت تعزیه مازندران را داریم.
اجر همه شما سیدالشهدا.
نقل قول
 
 
0 # فخرایی از ساری در تاریخ: دوشنبه 04 آبان 1394 ، ساعت 02:08 ب ظ
سلام سی سال سن دارم در کودکی طفل خوان گروه حاج سقا بودم وقتی شنیدم حاج سقا در یکی از روستاهای بابل تعزیه دارد برنامه ریزی کردم که هر طوری هست دوباره حاجی رو ببینم همش به این فکر می کردم که با یه پیرمرد سالخورده با صدایی گرفته روبرو خواهم شد وقتی به محل اجرای تعزیه رسیدم وسط های مراسم بود از دور دیدم مردی سبز پوش با همان چهره نورانی سوار اسب چنان با صدای بلند رجز خوانی می کند با همان صدایی که من 20 سال پیش شنیدم هیچ تفاوتی نداشت بی اختیار فقط مات مبهوت اشک می ریختم.
نقل قول
 
 
0 # حمیدرضا اکبریان در تاریخ: دوشنبه 11 آبان 1394 ، ساعت 09:08 ب ظ
ضمن عرض سلام و تشکر از دوستانم اقایان اسماعیل و رحمت هاشمی که زحمات زیادی برای برپایی مجلس تعزیه میکشن .
در حالی که هر دو بزرگوار چندین ساله در تهران سکونت دارن اصالتشان را فراموش نکردن و و در زادگاهشان چنین مراسم باشکوهی را خالصانه برپا می کنند
و همچنین تشکر فراوان دارم از تعزیه خوانان بی ریا و عاشق اهل بیت که از راه بسیار دور تشریف می آورند
حاج سقا از ترا لاریجان
کربلایی مصطفی زارعی (زن خوان)از زیراب سوادکوه
کربلایی مسلم رضوانی.(زن خوان) از آمل
کربلایی رضارضوانی(مخالف خوان)از اآمل
و دیگر ذاکرین از نور، محمود اباد، رینه و عزیزانی که از رویان اسب تعزیه میاورند فقط و فقط به عشق ابا عبدالله الحسین.
خیرتان قبول.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20